صفحه 171 از 735 نخستنخست ... 71 121 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 221 271 671 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,701 تا 1,710 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #1701
    كاربر آشنا kobaiashi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2009
    نوشته ها
    34
    تشکر شده
    60
    تشکر کرده
    91

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Saeedi نمایش پست ها
    این طور که به نظر میاد این قصایا بیشتر مربوط به ویرایش می شه نه تجهیزات
    از مدیران عزیز خواهش دارم که این چند پست اخیر رو به تاپیک این عکس چگونه ویرایش شده انتقال بدهند و همینطور از استاد روشن عزیز در خواست می کنم در صورت امکان عکس بدون ادیت رو قرار بدهند (البته احتمال می دم که این عکس HDR باشه)
    درود بر اساتید عزیز

    اگه ممکنه در مورد شارپ سازی یه توضیح کامل و جامع یکی از دوستانی که مهارت بیشتری داره بده...فقط لطفا آدرس یه پست دیگه رو ندید که همه جای فروم سرک کشیدم ولی میخوام از اول شارپ سازی بعد از عکاسی به طور کامل بدونم...اینکه چه نرم افزاری بهتره و روند کلی کار

    سپاس از لطف شما

    البته میدونم جای این سوال این جا نیست ولی چون دیدم بحثش مطرحه منم ادامه دادم و اگه لازمه منتقل بشه لطف فرمائید و انتقال بدید
    persian.boy تشکر می‌کند.

  2. #1702
    كاربر بسیار فعال Madjidm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    بیهق
    نوشته ها
    1,120
    تشکر شده
    14904
    تشکر کرده
    7162

    پیش فرض

    بسیار عکسهائی دیدم که دوستان هم دوره ای من، با Canon G6 گرفته اند که با خروجی 5DII+EF24-105L برابر میکرده !
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    lamagra و Ali Bayati تشکر می‌کنند.
    گزینه تشکر برای عکس خوب است نه عکاس آشنا!
    در باره من،

    سلف پرتره ،
    گالری.

  3. #1703
    كاربر همراه diamont آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    143
    تشکر شده
    816
    تشکر کرده
    204

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط metalinox نمایش پست ها
    بسیار عکسهائی دیدم که دوستان هم دوره ای من، با Canon G6 گرفته اند که با خروجی 5DII+EF24-105L برابر میکرده !
    نفرمایید جناب بیاتی
    تا اساتید تشریف بیارن من یه سری نکات عرض کنم خدمتتون
    شما برای داشتن یه عکس خوب فقط دو تا چیز لازم دارید:
    تجهیزات مناسب
    و عکاسی که دانش کامل استفاده از تجهیزات رو داشته باشه
    در مورد شارپ بودن هم ، حداقل تو سبک این عکس حرفهای شما از بدیهیاتیه که باعث میشه به یک اثر بشه گفت عکس . در واقع تفاوت عمده در قدرت و نوع پراسس و نورسنجی و ثبت درست عکسی همسو با خروجیه دلخواه ، در ساده ترین حالت یعنی شما موقعی که میخوای عکس بگیری بدونی که در نهایت چه خروجیی قراره از شات یا شات ها بدست بیاری .
    در ضمن این عکس فقط شارپنس اپتیکیه خوبی نداره ، در واقع اونچه که چشمگیره چیزیه که به نظر من میشه یه جورایی بهش گفت شارپنسه رنگی در واقع یک توازن بسیار دلپذیر بین کنتراست و هارمونیه رنگ ها.
    شاد وپیروز باشید
    kobaiashi و Ali Saeedi تشکر می‌کنند.
    mj Nourmohammadi
    fuji xt2+ fuji x pro2+fuji xe1+ fujinon 14 f:2.8+fuji 18 f:2 +fuji 23 f:1.4 + fuji 27 f:2,8 + fuji 35 f:1.4 + fuji 56 nf:1.2 + fuji 90 f:2 + fuji 100-400 + fuji 18-55 f:2,8-4

  4. #1704
    كاربر آشنا hite_alireza آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    46
    تشکر شده
    76
    تشکر کرده
    294

    پیش فرض

    دوستان شاید بگین این حرف من هم بی ربط باشه بین دلیل هایی که برای شارپ بودن عکس آوردید
    ولی این هم میتونه دلیله قوی باشه ، اگه اگزیف عکس را مشاهده کنید میبینید که عکس با دیافراگم 22 گرفته شده یعنی نزدیک به بسته ترین دیاف و هیمن باعث بالا رفتن عمق میدان شده و از ان طرف دوربین به طور 100% به روی سه پایه بوده و بدون هیچ لرزشی ، با وجود این شرایط و همینطور دلیل های شما یعنی ادیت عکس و عملیات شارپ سازی باعث میشه تا به همچین عکس شارپی دست پیدا کنید .

    ولی عکاسی به صورت walk around با دیاف پایین و لرزش دست خودش باعث بر کم شدن شارپ بودن عکس میشه که با عملیات شارپ سازی هم توفیقه چندانی پیدا نمیکنه
    kobaiashi تشکر می‌کند.
    علیرضا عابدان
    ایــــــــن نیــــــــز بگــــــــذرد

  5. #1705
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad.abaee نمایش پست ها
    با سلام
    یه سوال داشتم در مورد نورسنجی
    دوربینهایی که مجهز به نورسنجی TTL هستن ، مقدار نورسنجی چقدر میتونه به لنز بستگی داشته باشه؟!
    مثلاً اگر در یک شرایط یکسان یه لنز 50مم رو استفاده کنید نورسنج میگه که با دیافراگم 5.6 سرعت مناسب 1ثانیه است
    حالا یه لنز 135 استفاده میکنیم،در همون شرایط و فوکوس روی سوژه قبلی در همون محل و با همون دیافراگم،اینبار نورسنج تشخیص میده که نور مناسب 2 ثانیه است
    البته به قطع جنس یبکار رفته در ساختمان لنز تأثیر گذار هستن
    اما این تغییر تا چه حده و آیا عکسهایی که در مثال فوق برداشته میشن با دو لنز مختلف و زمان نوردهی مختلف آیا شدت نور یکسانی رو ثبت میکنن؟
    ممنون

    پ.ن : این سوال در هنگام استفاده از دوربین فیلم برام پیش اومده
    دچار کمبود توجه شدم :(

  6. #1706
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad.abaee نمایش پست ها
    دچار کمبود توجه شدم :(

    خیر دوست عزیز ... چندان به جنس المان های لنز بستگی ندارد.

    مهمترین عاملی که موجب این اختلاف می شود، تغییر کادر و نوع نورسنجی شماست. در یک کادر باز، ممکن است بر حسب نورسنجی وزن دار میانه، شما یک سرعت شاتر به دست بیاورید و بر حسب نورسنجی نقطه ای یک سرعت شاتر دیگر، اما چیزی که مشخص است، اگر در مد منوآل عکاسی کنید. کادر بسته شما دقیقا همان تون های روشنایی قسمت کراپ شده کادر بازتر را خواهد داشت.
    Vahid، ahmad.abaee و M.Moghadam تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  7. #1707
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    خیر دوست عزیز ... چندان به جنس المان های لنز بستگی ندارد.

    مهمترین عاملی که موجب این اختلاف می شود، تغییر کادر و نوع نورسنجی شماست. در یک کادر باز، ممکن است بر حسب نورسنجی وزن دار میانه، شما یک سرعت شاتر به دست بیاورید و بر حسب نورسنجی نقطه ای یک سرعت شاتر دیگر، اما چیزی که مشخص است، اگر در مد منوآل عکاسی کنید. کادر بسته شما دقیقا همان تون های روشنایی قسمت کراپ شده کادر بازتر را خواهد داشت.
    عرض شد که،نوسنجی هر دو مورد "وزن دار میانه" بوده و سوژه هم یکی و شرایط نوری هم ثابت و حتا نقطه فوکوس هم بی تغییر!
    اتفاقاً خود من فکر کردم که میتونه به المانهای بکار رفته در لنز ربط داشته باشه : تعداد عدسی ها،مشخصه فیزیکیشون و ...
    قطعاً عبور نور از مثلاً 6 عدسی ، نور بیشتری رو در لنز جذب میکنه تا مثلاً عبور نور از سه عدسی!

  8. #1708
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad.abaee نمایش پست ها
    عرض شد که،نوسنجی هر دو مورد "وزن دار میانه" بوده و سوژه هم یکی و شرایط نوری هم ثابت و حتا نقطه فوکوس هم بی تغییر!
    اتفاقاً خود من فکر کردم که میتونه به المانهای بکار رفته در لنز ربط داشته باشه : تعداد عدسی ها،مشخصه فیزیکیشون و ...
    قطعاً عبور نور از مثلاً 6 عدسی ، نور بیشتری رو در لنز جذب میکنه تا مثلاً عبور نور از سه عدسی!
    باز هم در اصل صحبت من خللی وارد نمی شود. شما اول این مورد را چک کنید:
    اگر در مد منوآل عکاسی کنید. کادر بسته شما دقیقا همان تون های روشنایی قسمت کراپ شده کادر بازتر را خواهد داشت.
    Vahid و ahmad.abaee تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  9. #1709
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض

    دیافراگم 5.6 در دو لنز فرضی 50 م‌م و 135 م‌م به یک میزان نور را عبور می‌دهند.

    فرض بعید بگیریم که ساختار لنزها باعث اختلاف نور ورودی شود، مطمئن باشید این اختلاف هرگز 1 استاپ نخواهد بود. (1 استاپ کم نیست!!!!)

    برای امتحان در حالت M، دو عکس با دو فوکال مختلف بگیرید. فقط فوکال ‌ها متفاوت باشند، می‌بینید که نوردهی یکسان است.


    با امیر همزمان شد
    Amir Abdolpanah تشکر می‌کند.
    .

  10. #1710
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    باز هم در اصل صحبت من خللی وارد نمی شود. شما اول این مورد را چک کنید:
    منظورتون اینه که تغییری در نور ایجاد نشده ! درسته؟ و چون تغییری در نور نداریم(و دیافراگم هم ثابته)،پس نورسنج هم قاعدتاً نباید تغییری رو ثبت کنه!بله؟
    خب مشکل همینه دیگه!
    منم میگم باید اینطوری باشه!
    اما نیست

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •