صفحه 30 از 83 نخستنخست ... 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 80 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 291 تا 300 , از مجموع 828
Like Tree3905تشکر

موضوع: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

  1. #291
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

    ورود یک دوربین جدید همواره برای اهل عکاسی جذاب بوده و هست. این مساله از گذشته نیز بود منتها آن زمان نمی شد همان روز معرفی دوربین، از ریز مشخصاتش آگاه شد و بعد با دیگران بحث کرد. چیزی که الان به لطف تکنولوژی میسر شده است. اما بسیار خوب‌تر خواهد بود که شیرینی این لحظات را برای خود و دوستان‌مان به تلخی تبدیل نکنیم چرا که هر عکاسی به تجهیزات خود دلبستگی دارد و نباید این مساله را فراموش کرد که دلبستگی به تجهیزات نیز جزو جذابیت‌های عکاسی است.

    با عرض پوزش از این منبرهای گاه و بیگاه.
    Amir Mohebi، Nader Kohansal، SBadri و 24 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  2. #292
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

    سلام:

    دوستان بنظرتان این بحث ها نتیجه ای هم خواهد داشت؟


    بحثی که شروع آن بر پایه استدلالی منطقی نباشد تمامی جواب های آن اگر درست هم باشد.. منطقی نخواهد بود
    nmroshan، A_Maddah، Meisam و 14 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #293
    كاربر همراه journalist آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    121
    تشکر شده
    183
    تشکر کرده
    298

    پیش فرض پاسخ: Canon EOS 7D

    نقل قول نوشته اصلی توسط A_Maddah نمایش پست ها
    سلام
    یادم نمی اد در این چهار سال و نیمی که عضو سایت عکاسی بودم در خصوص اینکه این بدنه خیلی بهتر یاسرتر از فلان بدنه است پستی زده باشم همیشه فقط پست های دوستان را می خواندم و استفاده می کردم .هنوز هم همین نظر را دارم که بهتر است خوانده باشم .علت هم این است که دانش دوستان را در خصوص بدنه و لنز ها و کلا عکاسی را ندارم.اما حالا فکر می کنم یک مورد را به تجربه دریافتم که شاید بدرد دوستان بخورد.
    همه دوستان می دانید رفتار نویزی اغلب بدنه های جدید مناسب است بخصوص برای عکاسی هایی مثل منظره و استودیو و وووو...........
    اما بحث عکاسی حیات وحش و عکاسی شب وعکاسی در محیط های کم نور و رفتار نویزی بحثی جداست.
    من فقط در خصوص حیات وحش و تاثیر عواملی مانندنویز ومگا پیکسل بر روی انتخاب بدنه صحبت می کنم.
    اول مگاپیکسل .
    اینکه مگاپیکسل بیشتر باشد یا کمتر, در عکاسی حیات وحش کدام بهتر است .مسلما مگاپیکسل بیشتر بهتر است علت هم مشخص و واضح است بدلیل ثبت جزئیات بیشتر (کاری به حجم عکس ونیاز به امکانات سخت افزاری بهتر برای ویرایش ندارم) اما در کنار افزایش مگاپیکسل داینامیک رنج هم باید درنظر گرفت.بنابراین افزایش مگاپیکسل را به قیمت کم شدن داینامیک رنج را اصلا جالب نمی دانم.

    اما موضع مهم تر بخصوص در کشور ما که بی ارتباط با موضع عکاسی حیات وحش نیست بحث لنز های تله است.نمی دانم تاحالا چقدر دنبال خرید لنز های تله و سوپرتله بوده اید ولی واقعا دوندگی برای خرید اینگونه لنزها در اغلب مواردنامید کننده و بیهوده است.بحث اینکه اگر لنز مورد نظر را برای شماسفارشی بیارند و شما چقدر اضافه باید بپردازید هم جای خود.
    حالا موارد بالا را گفتم که بگم برای عکاسی حیات و حش ایزو و رفتار سنسور در ایزوی بالا بسیار حیاتی است.بنابراین اگر دوربینی از نظر رفتار سنسور در خصوص نویز در ایزوهای بالاو داینامیک رنج مناسب نباشد به نظر من مناسب عکاسی حیات وحش نخواهد بود واین مشکل در کشور عزیزمن نسبت به کشورهای خارجی بیشتر هم میشود.
    دلیل.
    شما اکثر مواقع باید قید لنز های تله و سوپر تله کانن و نیکون را بزنید نتیجتا مجبورید بسراغ لنز های سیگما و گاهی دیگر لنز های تامرون وووو بروید.اغلب لنز های سیگماو غیره اف بسته ودارند و لرزه گیر هم یا ندارند و یا کم کارایی دارند.نتیجه اینکه شما باید از ایزوهای بالا برای افزایش سرعت استفاده کنید.حال اگر دوربین شما رفتار نویزی مناسبی نداشته باشد تو بخوان..............

    در خصوص 7دی نباید 8 فریم در ثانیه و 14 بیت بودن رافراموش کنیم و یا همچنین وقتی بحث از استفاده حرفه ای از بدنه و لنز می شه دیگه حرف از لنز های اف بسته سیگما و بدون لرزه بزنیم.اما فراموش نکنیم مواردی که در بالا گفتم روی خرید این دوربین برای عکاسی حیات وحش تاثیر گذار خواهد بود.
    من فکر میکنم که 1DmIIIبدنه بسیار مناسب برای عکاسان حرفه ای حیات وحش است.واکثر عکاسان حرفه ای از ایزوی 400 و 600 و 800 این بدنه خوب , بسیار استفاده می کنند حال باید دید که این بدنه(7D) می تواند توقعات عکاسان حرفه ای حیات وحش را در بخصوص ایزوهای فوق الذکر و بقیه موارد که جزء نقاط قوت 1DmIII را بر اورده کنه.
    به نظر من باید منتظر ریویو های بهتر و دقیقتر 7Dبود همچنین شایدبا یک فریمورجدید وضعیت بهتر هم شود.
    بشخصه منتظر بدنه 16 مگاپیکسلی با نویز کم و بالاتر از خوب تا ایزوی 800 با ثبت جزئیات و داینامیک رنج و 14بیتی با 8 فریم در ثانیه خوب هستم فرقی هم نمیکند نیکون باشه یا کانن.
    پایدار باشید
    یا حق
    جناب مداح نکته جالبی بود ( ایزو در عکاسی حیات وحش رو میگم.) خیلی از پستهایی که میدید لذت میبرم. همیشه پاینده باشید.
    منم از شما درخواست دارم در خصوص لنزهای تله در بازار ایران توضیح بفرمایید با توجه به تحقیقاتی که در این خصوص داشتید.
    از دلباز عزیز و آقای سلطانی و دوستان دیگه خواهش میکنم روی همو ببوسید مشهدی وحید هم که عذر خواست. منم از همه عذر میخوام و اعلام میکنم " نه کنون نه نیکون جمهوری سونی ای".
    A_Maddah، farhad44، A. Mohammadi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سياوش
    It is not the gear, it is the guy behind the camera :)

  4. #294
    كاربر همراه kooshanjazayeri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2005
    محل سکونت
    ايران/كرج/
    نوشته ها
    221
    تشکر شده
    602
    تشکر کرده
    338

    پیش فرض پاسخ: Canon EOS 7D

    دوستمون به دینامیک رینج اشاره کرده بودند ! سوال اینجاست که چرا دوربینها تست گستره پویایی نمیشن ؟
    من توی یکی از اطلاعات دوربین های لیکا توی دی پریویو دیدم که دینامیک رنج رو 12 استپ اعلام کرده بود چرا بجای نویز که تقریبآ مشکلش مرتفع شده دینامیک رنج و بقیه چیزها تست نمیشه
    Nikon D700
    Nikon 70-200 2.8 II
    Nikon micro AF-D 60mm

  5. #295
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط nmroshan نمایش پست ها
    اسد عزیز؛ فکر کنم شما در مورد خرید لنزهای تله، تحقیقات زیادی کرده‌اید.
    در مورد لنزهای تله چه Canon و چه Nikon؛ چه لنزهایی در ایران موجود است؟ و در مورد سفارش، آیا همیشه قابل انجام است و قیمتهای سفارش چگونه‌اند؟
    سلام
    دکتر روشن عزیزاین قصه سر دراز دارد.دکتر 300اف2/8کانن نسبت به 300 اف2/8 نیکون درایران بهتر گیر می اید اما همین 300 کانن رو هم گیر اوردن خودش کلی درد سر داره .گیر اوردن 400 اف 2/8 و بخصوص 500 اف4رو هم باید بی خیال شد.300 اف 2/8 کانن بعضا دست دوم تمیز بیشتر گیر میاداما نو و اک بند هم گاهی می شه پیدا کرد 400اف 5/6 کانن هم گیر میاداما بسختی با کلی قیمت بالاتر از همه جه جای دنیا.نمونه اش من 400-1ف 5/6 را پیدا کردم 1400 .ولی دوست عزیزم جناب بهین ناظم رعایا که ادرس بهش دادم برای خرید به ادرس مورد نظر که مراجعه کرده بود 1700 قیمت دادندو گفته بودند طی همین چند روز قیمت ها بالا رفته.البته ایشان در هفته گذشته موفق به خریداین لنز با قیمت پایین تر شدند الحمدلله.600 و 800 کانن هم شانسی با قیمت پول خون ادم هم بعضا گیر میاد.
    یکی از راه های خرید لنز های تله مثل 500 این که شما مقداری پول به یکی از فروشندگان بیعانه بدهید و برایتان بیاورند اصولا و حداقل 1 میلیون تومن بالاتر از قیمت همه جا ی جهان برای شما اب می خورد.بقول فروشنده یک ماهی طول می کشد تا لنز را بیاوند.ای کاش سید بابک موسوی اینجا بود و خودش داستان خرید لنز 500 را تعریف می کرد.ایشان مقداری پول بیعانه دادند و طرف بعد از 2-3 دواندن سید ,گفتند که شرمنده لنز جور نشد .
    یکی دیگه از راه های خرید که بهتر از همه است و به نظر من بصرفه تر است رفتن به مالزی استالبتهجناب غفاری در این مورد بهتر می توانند نظر دهند. شما وقتی قرار است 1 تومن حداقل اضافه پرداخت کنید بهتر است یک تومن را خرج سفر کنید که هم سفری رفته اید هم در خرید لنز دچار مشکل نمی شویدولنز سالم می خرید.اگر شما به قیمتهای فروش در سایت های معتبر نگاهی کنید متوجه می شوید که مثلا لنز 500کانن یا میکون از 6800 تا 8200 می باشد.یکی از دوستان مالایی از اعضاء سایتهای اجنبی که با هم گاهی گفتگو می کنیم جریان تفاوت این قیمتها را گفت .ایشان که خودشان هم تجهیزات کانن بخصوص تله دارند می گفت ظاهرا این لنز ها هم گری مارکت و برگشتی و این موارد مشکل کوچک دارند که بعد از تعمیر و رفع مشکل با قیمت پایینتر به فروش می رسد بهمین دلیل قیمتها ی یک لنز از 680تا 8200 متغیراست که شما باید به این مورد در هنگام خرید توجه داشته باشید گاهی فروشندگان ایرانی خودمان زحمت می کشندلنز با پایینترین قیمت (مثلا 6800)را خریداری می کنند وهمان لنز را به شما می گویند مثلا امازون قیمت زده 8200و تازه به شما می فروشند با منت 8500.
    در مالزی هم شهر کی نزدیک کوالامپیور است که نمایندگی نیکون و کانن و فروشگاه هایی زیادی برای فروش تجهیزات عکاسی وجود دارد که انجا هم می شود مقداری پول پیش داد و لنز بسیار تمیز و پس از تست از انها با قیمت مناسب خریداری کرد.البته نام این شهر ک را دوست خوبم آقای غفاری بهتر از من می داند .خرید از مالزی این خوبی را دارد که همان یک بار پول لنز یا هر چیز را که خریدید میدهید و تما م می شه و میره و کسی در فرودگاه و چه مالزی و چه ایران گیر نمی ده.چون جزءلوازم شخصی شما محسوب می شود.
    یک راه دیگر خرید هم که شاید از خود دوبی کمتر برایتان در بیاید این است که شما لنزی را از سایتهای معتبر خریداری کنید و با پست DHLبخواهید بریتان به دوستی یا آشنایی در دوبی بفرستند و ایشان لنز را دوبی برای شما ارسال کند که هزینه زیادی نمی برد.اقلا با قیمت بسیار زیاد نزدیک به قیمت جهانی خرید کرده اید.من با اشنایانی که در دوبی داشتم صحبت کردم و انها هم نظر شان این بود که DHLبهتر از همه است.
    خلاصه دکتر جان گاهی به نتیجه می رسی که اصلا نخرید
    پایدرا باشید
    یا حق
    nmroshan، Arash، farhad44 و 15 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  6. #296
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط A_Maddah نمایش پست ها
    یک راه دیگر خرید هم که شاید از خود دوبی کمتر برایتان در بیاید این است که شما لنزی را از سایتهای معتبر خریداری کنید و با پست DHLبخواهید بریتان به دوستی یا آشنایی در دوبی بفرستند و ایشان لنز را دوبی برای شما ارسال کند که هزینه زیادی نمی برد.اقلا با قیمت بسیار زیاد نزدیک به قیمت جهانی خرید کرده اید.من با اشنایانی که در دوبی داشتم صحبت کردم و انها هم نظر شان این بود که DHLبهتر از همه است.
    خلاصه دکتر جان گاهی به نتیجه می رسی که اصلا نخرید
    پایدرا باشید
    یا حق
    سلام

    اسد جان, اگر چنین آشنای مطمئنی در دوبی داشته باشید, اصلا ً نیازی به DHL یا Fedex یا هر شرکت دیگری ندارید, بعضی از فروشگاههای دوربین و لنز خودشان کالا را در دوبی تحویلتان میدهند (فکر میکنم B&H یکی از اینها باشد).
    nmroshan، A_Maddah، A. Mohammadi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  7. #297
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mashhadi Vahid نمایش پست ها
    سلام

    اسد جان, اگر چنین آشنای مطمئنی در دوبی داشته باشید, اصلا ً نیازی به DHL یا Fedex یا هر شرکت دیگری ندارید, بعضی از فروشگاههای دوربین و لنز خودشان کالا را در دوبی تحویلتان میدهند (فکر میکنم B&H یکی از اینها باشد).
    سلام
    وحید جان منظور من خرید از سایت های معتبر بود مثل امازون و ادورمااست اگر منظورت هم این است که فروشگاه ها در درگیر ممالک دوربین و لنز برایتان به دبی ارسال می کنند باز هم تقریبا همون می شه چون شرکتی که جنس رابه دوبی می فرسته هزینه ارسال رو روی جنسش میکشه.
    کلا خریداز دوبی نمی صرفه و قیمت تموم شده تجهیزات خیلی بالاتر از قیمت خرید در ایران یاتقریبا مساوی (در حالت خوشبینانه)در می اد .البته خرید از ایران یک گانتی اسمی داره:biggrin:
    ناگفته نماند که اجناس دوبی که دارای گارانتی معتبر است دارای خدمات پس از فروش خوبی هستند.
    وحید جان در حال حاضر بنا به دلایلی که خودتهم خوب می دونی من قادر به خرید لنز نرمال هم نیستم چی برسه به سوپر تله
    پایدار باشید
    یا حق
    nmroshan، Mashhadi Vahid، A. Mohammadi و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  8. #298
    كاربر بسیار فعال Amir Tavakoli آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    1,143
    تشکر شده
    7042
    تشکر کرده
    7229

    پیش فرض پاسخ: Canon EOS 7D

    نقل قول نوشته اصلی توسط arash20d نمایش پست ها
    مشکل همین جاست که مگا پیکسل بالا بدرد شما ها نمیخوره و برای تمام عکاس ها تایین تکلیف میکنید . باز هم تکرار میکنم اگه کنون میخواست تو رده دی 300 دوربین بزنه نیازی نمیدید که برای 1.5 برابر کردن مگا پیکسلش خرج کنه .
    سلام
    اتفاقا این مگاپیکسل بالا بدرد هرکسی نخوره ، بدرد من که کانون تبلیغات دارم و گاهی وقتها به عکسهایی برای چاپ های بزرگ احتیاج دارم خیلی میخوره!

    نقل قول نوشته اصلی توسط arash20d نمایش پست ها
    در مورد دکمه های کنار LCD هم شما دچار توهم هستید , اگه یه نگاه به XD های کنون بکنید متوجه مییشید که تغییری نکرده , فقط مشکل اینجاست که شما رده این دوربین رو نمیدونید کجاست .
    ...........
    توهم
    آخه کاکو. اگه مگاپیکسل رده دوربینها رو مشخص میکنه پس کانن 1D که 4 مگاپیکسلی هست باید در رده کامپکت ها (شایدم پایینتر) قرار بگیره!!!
    ولی اگه عواملی مانند سایز سنسور و نوع بدنه و سرعت عکاسی پیاپی و ... رده دوربینها رو مشخص میکنه که تکلیف مشخصه.

    حالا من نیکونی هستم و فرض کنید که از روی حسادت حرف میزنم!
    این جناب فیل اسکی بزرگ پس چرا کانن 7d رو در رده دوربینهای xxD قرار داده؟



    پ.ن:
    آرش خان این حرفها رو بدون تعصب زدم. همونجوری که در پست قبلیم هم نوشتم کانن دوربین خوب با قیمت مناسبی درست کرده و پس از افت قیمتش احتمال داره که حتی خودم یکی از مشتریانش باشم!!!!
    ویرایش توسط Amir Tavakoli : Saturday 5 September 2009 در ساعت 00:01 دلیل: اضافه کردن عکس
    persian.boy تشکر می‌کند.

  9. #299
    كاربر همراه KHAKSAR آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    244
    تشکر شده
    2423
    تشکر کرده
    7261

    پیش فرض پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

    سلام به همه...
    یه سوال. چرا این همه الم شنگه (ببخشید خواستم بگم جار و جنجال ولی قبول کنین شدیدتر از اونه) تو تاپیک D90 و D300 یا .... دیده نمیشه. امیدوارم منظور بنده رو متوجه شده باشین.
    persian.boy تشکر می‌کند.

  10. #300
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pixel 72 نمایش پست ها
    سلام به همه...
    یه سوال. چرا این همه الم شنگه (ببخشید خواستم بگم جار و جنجال ولی قبول کنین شدیدتر از اونه) تو تاپیک D90 و D300 یا .... دیده نمیشه. امیدوارم منظور بنده رو متوجه شده باشین.
    سلام

    چند احتمال وجود داره:

    1- کننی ها غیورتر از نیکونی ها اند.
    2- نیکونی ها بیشتر از کننی ها به طرف مقابل متلک می اندازند (حدس میزنم منظور شما این بود).
    3- چنین بحثهایی در مورد D300 و D200 و 30D و .... هم بوده, ولی اغلب آن بحثها پاک شده اند و برای کسانی که تازه به آن تاپیکها مراجعه میکنند, اثری وجود ندارد.
    4- ........, .............

    * از همه دوستان خواهش میکنم این بحث را ادامه ندهند, واقعا ً پتانسیل چنین بحثی وجود ندارد.
    Amir Tavakoli، Amin Zarif، journalist و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

صفحه 30 از 83 نخستنخست ... 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 80 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •