صفحه 76 از 176 نخستنخست ... 26 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 126 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 751 تا 760 , از مجموع 1758
Like Tree2162تشکر

موضوع: لنز مناسب براي دوربين هاي کانن

  1. #751
    كاربر همراه Ali Saeedi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    435
    تشکر شده
    959
    تشکر کرده
    1566

    پیش فرض

    فکر نمی کنید این لنز برای پرتره خیلی بلنده؟؟
    شما حساب کن روی 5D که همون 100mm روی 7D هم که میشه 160mm
    برای یه آتلیه که می خواد کار عروس و پرتره انجام بده یه لنز زوم لازم هست که بتونه با اون انواع پرتره هارو بگیره
    ولی با این لنز فقط پرتره سر و گردن میشه گرفت ، مگر این که آتلیه خیلی بزرگ باشه و شما بخواین هی دوربین رو جا به جا کنید
    درضمن بهتر بود سوالتون رو در تاپیک مناسبش بپرسید
    و در نهایت
    پیشنهاد من 24-105 هست
    yaghoobi، K_NMT، rainman1061 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP

  2. #752
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    اتفاقا برای نماهای بسته از بسیاری از زومها از جمله 85-15 بهتر هست.با 85-15 در 85مم وقتی خیلی به سوژه نزدیک بشید و قصد گرفتن یک نمای بسته از صورت رو داشته باشید صورت کمی دفرمه میشه.ولی با 100 مم همچین مشکلی نیست.ضمن اینکه شارپنس بالا و بوکه بسیار نرم اون از این لنز یک لنز عالی برای پرتره ساخته.منتها این برتری ها بیشتر به درد فضای باز میخوره نه آتلیه.
    پس اگر به دنبال لنزی هستید که تا این رنج باشه پیشنهاد من هم 105-24 هست.البته من در امضای شما 85-15 رو هم میبینم پس اصلا پیشنهادم چیز دیگری هست،ولی دقیقا مورد استفاده شما برام مشخص نیست،پس فعلا سکوت اختیار میکنم!!!(چقدرم سکوت اختیار کردم!!!)
    rainman1061، m.daneshpayeh و Walkman تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  3. #753
    كاربر همراه rainman1061 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2007
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    329
    تشکر شده
    581
    تشکر کرده
    808

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    اتفاقا برای نماهای بسته از بسیاری از زومها از جمله 85-15 بهتر هست.با 85-15 در 85مم وقتی خیلی به سوژه نزدیک بشید و قصد گرفتن یک نمای بسته از صورت رو داشته باشید صورت کمی دفرمه میشه.ولی با 100 مم همچین مشکلی نیست.ضمن اینکه شارپنس بالا و بوکه بسیار نرم اون از این لنز یک لنز عالی برای پرتره ساخته.منتها این برتری ها بیشتر به درد فضای باز میخوره نه آتلیه.
    پس اگر به دنبال لنزی هستید که تا این رنج باشه پیشنهاد من هم 105-24 هست.البته من در امضای شما 85-15 رو هم میبینم پس اصلا پیشنهادم چیز دیگری هست،ولی دقیقا مورد استفاده شما برام مشخص نیست،پس فعلا سکوت اختیار میکنم!!!(چقدرم سکوت اختیار کردم!!!)
    نوشته بودم که برای پرتره و عروس در فضای آتلیه.
    فاصله تا پرده هم حدود 7متر است.
    Canon 6D
    100mm f/2.8L IS USM Macro
    16-35mm f/4L
    50f/1.4

  4. #754
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rainman1061 نمایش پست ها
    سلام
    لنز EF 100mm Macro F2.8 L IS USM برای پرتره و عروس در آتلیه مناسبه؟ روی کراپدار و فول فریم.(7ِِدی & 5دی)
    باسپاس
    نه مخالفم اصلا مناسب نیست. چون اولا بلنده. برای پرتره تو استودیو 7 متری شاید بشود پرتره گرفت ولی عکس عروس نه. ثانیا این همه پول برای دیاف بالا پرداخت میشود که در اتلیه هیچ کاربردی ندارد شما دیاف را تا کمتر از 8 میبندید در این شرایط همه لنزها شارپنس مورد قبولی دارند.
    شما با این لنز جز ایندکی شارپنس بیشتر از لنز 15-85 به چیز دیگری نمیرسید.


    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    اتفاقا برای نماهای بسته از بسیاری از زومها از جمله 85-15 بهتر هست.با 85-15 در 85مم وقتی خیلی به سوژه نزدیک بشید و قصد گرفتن یک نمای بسته از صورت رو داشته باشید صورت کمی دفرمه میشه.ولی با 100 مم همچین مشکلی نیست.ضمن اینکه شارپنس بالا و بوکه بسیار نرم اون از این لنز یک لنز عالی برای پرتره ساخته.منتها این برتری ها بیشتر به درد فضای باز میخوره نه آتلیه.
    پس اگر به دنبال لنزی هستید که تا این رنج باشه پیشنهاد من هم 105-24 هست.البته من در امضای شما 85-15 رو هم میبینم پس اصلا پیشنهادم چیز دیگری هست،ولی دقیقا مورد استفاده شما برام مشخص نیست،پس فعلا سکوت اختیار میکنم!!!(چقدرم سکوت اختیار کردم!!!)
    85 روی سنسور کراپ 1.6 میشه 136 که برای پرتره خیلی هم کوتاه نیست که نگران دفرم شدن صورت باشیم. در مورد شارپنس بالاتر و بازتر بودن دیافراگم برای پرتره محیطی و اینکه بعضیها از لنزهای ماکرو برای پرتره استفاده میکنند با شما کاملا موافقم اما استفاده از لنز پرایم نسخه ای نیست که بشود برای همه پیچید.
    rainman1061 و lamagra تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  5. #755
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4532

    پیش فرض

    این سوال رو در تاپیک "راهنمایی برای خرید لنز" هم مطرح کردم ولی متاسفانه جوابی نگرفتم.
    امیدوارم تکرارش در اینجا ایرادی نداشته باشه...

    من برای اینکه بر روی استدیکم نیاز به تغییر فوکوس پیدا نکنم، فوکوسم را در فاصله ای نزدیک به بی نهایت تعیین میکنم. این نقطه از فوکوس باعث میشه تغریباً کل محیط شارپ به نظر برسه، بطوریکه انگار فوکوس بر روی هیچ نقطه ای متمرکز نیست و کل محیط در محدوده فوکوس قرار داره. ولی اینکار باعث میشه تصویر از لحاظ شارپنس به شدت افت کنه. میخواستم از دوستان دلیل این اتفاق رو جویا بشم و اینکه آیا این موضوع به لنز خاصی که من استفاده میکنم (18-55) مربوط هست یا برای تمام لنز ها صدق میکنه. و اینکه چطور میشه از بوجود آمدن این حالت جلوگیری کرد؟

    تصویر نمونه در هنگام فیلم برداری

    با تشکر

    + ممنون میشم اگر مقاله ای هم در این رابطه منتشر شده ، بهم لینک بدید.

  6. #756
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    نه مخالفم اصلا مناسب نیست. چون اولا بلنده. برای پرتره تو استودیو 7 متری شاید بشود پرتره گرفت ولی عکس عروس نه. ثانیا این همه پول برای دیاف بالا پرداخت میشود که در اتلیه هیچ کاربردی ندارد شما دیاف را تا کمتر از 8 میبندید در این شرایط همه لنزها شارپنس مورد قبولی دارند.
    شما با این لنز جز ایندکی شارپنس بیشتر از لنز 15-85 به چیز دیگری نمیرسید.



    85 روی سنسور کراپ 1.6 میشه 136 که برای پرتره خیلی هم کوتاه نیست که نگران دفرم شدن صورت باشیم. در مورد شارپنس بالاتر و بازتر بودن دیافراگم برای پرتره محیطی و اینکه بعضیها از لنزهای ماکرو برای پرتره استفاده میکنند با شما کاملا موافقم اما استفاده از لنز پرایم نسخه ای نیست که بشود برای همه پیچید.
    جناب دانش پایه من نسخه ای برای کسی پیچیدم؟! کجای صحبت من نسخه پیچیدن بود؟! یکسری از مواردی رو که درباره این لنز صادق هست رو بیان کردم و در آخر هم اشاره به نامناسب (نه غیر کاربردی) بودن این لنز داشتم.درباره 85-15 هم بحث 136 بودن اون نیست شما خودتون امتحان کنید و سعی کنید نمایی بسته از پیشانی تا چانه بگیرید متوجه میشید.سوای اینکه تا زیر دهن سوژه باید پیش رفت.ولی باز هم با این حساب 100 مم چیزی فراتر از 85-15 به شما نخواهد داد دوست عزیز.
    البته در فضایی که طولش 7 متر باشه به راحتی عکسهای نیم تنه خوبی میشه با 100 مم گرفت ولی واقعا در کل نیازی به تهیه این لنز نیست.همون 85-15 کاملا کافی و مناسب هست.
    m.daneshpayeh، Madjidm، Walkman و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  7. #757
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    این سوال رو در تاپیک "راهنمایی برای خرید لنز" هم مطرح کردم ولی متاسفانه جوابی نگرفتم.
    امیدوارم تکرارش در اینجا ایرادی نداشته باشه...

    من برای اینکه بر روی استدیکم نیاز به تغییر فوکوس پیدا نکنم، فوکوسم را در فاصله ای نزدیک به بی نهایت تعیین میکنم. این نقطه از فوکوس باعث میشه تغریباً کل محیط شارپ به نظر برسه، بطوریکه انگار فوکوس بر روی هیچ نقطه ای متمرکز نیست و کل محیط در محدوده فوکوس قرار داره. ولی اینکار باعث میشه تصویر از لحاظ شارپنس به شدت افت کنه. میخواستم از دوستان دلیل این اتفاق رو جویا بشم و اینکه آیا این موضوع به لنز خاصی که من استفاده میکنم (18-55) مربوط هست یا برای تمام لنز ها صدق میکنه. و اینکه چطور میشه از بوجود آمدن این حالت جلوگیری کرد؟

    تصویر نمونه در هنگام فیلم برداری

    با تشکر

    + ممنون میشم اگر مقاله ای هم در این رابطه منتشر شده ، بهم لینک بدید.
    سلام دوست عزیز
    خوب شما سوال خودتونو واضح مطرح نمیکنید. اینکه میگید تقریبا کل محیط شارپ نظر میره مربوط به استدکی کم است؟
    بعد همین کار را با ایک اس ال ار انجام دادید؟ با لنز 18-55؟ و فکوس خوبی نداشتید؟ در سوال شما اسمی و توضیحی از اس ال آر نمی بینم!!!
    بعد این عکسی که شما ضمیمه کردید مربوط به استدکی کم میشود با شارپنس مورد قبول شما؟ یا خروجی دوربین شماست که از آن راضی نیستید؟

    اولا دوربینهای فیلم برداری معمولی سنسور بسیار کوچکتری دارند. این باعث افزابش عمق میدان میشود. در این حالت تا عمق زیادی در فکوس قرار دارد. در صورتی که بدلیل سنسور بزرگتر اس ال آرها این عمق میدان کمتر است. ثانیا این ممکن اسن به دیافراگم لنز دوربین استدی کم شما هم بستگی داشته باشد. چک کنید که دیافراگم لنز در چه محدوده ای است. هرچه دیافراگم بسته تر باشد عمق میدان بیشتر میشود و محدوده بیشتری در فکوس قرار میگیرد. شما در اس ال آر هم با بستم دیافراگم مثلا تا11 میتوانید به عمق میدان و وضوح خوبی برسید.
    saeed2vfx تشکر می‌کند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  8. #758
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4532

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز
    خوب شما سوال خودتونو واضح مطرح نمیکنید. اینکه میگید تقریبا کل محیط شارپ نظر میره مربوط به استدکی کم است؟
    بعد همین کار را با ایک اس ال ار انجام دادید؟ با لنز 18-55؟ و فکوس خوبی نداشتید؟ در سوال شما اسمی و توضیحی از اس ال آر نمی بینم!!!
    بعد این عکسی که شما ضمیمه کردید مربوط به استدکی کم میشود با شارپنس مورد قبول شما؟ یا خروجی دوربین شماست که از آن راضی نیستید؟

    اولا دوربینهای فیلم برداری معمولی سنسور بسیار کوچکتری دارند. این باعث افزابش عمق میدان میشود. در این حالت تا عمق زیادی در فکوس قرار دارد. در صورتی که بدلیل سنسور بزرگتر اس ال آرها این عمق میدان کمتر است. ثانیا این ممکن اسن به دیافراگم لنز دوربین استدی کم شما هم بستگی داشته باشد. چک کنید که دیافراگم لنز در چه محدوده ای است. هرچه دیافراگم بسته تر باشد عمق میدان بیشتر میشود و محدوده بیشتری در فکوس قرار میگیرد. شما در اس ال آر هم با بستم دیافراگم مثلا تا11 میتوانید به عمق میدان و وضوح خوبی برسید.
    دوربینی که برای اینکار استفاده کردم Canon 60D بود، دیافراگرم روی کمترین میزان (3.5) بود سرعت شاتر هم بر روی 30 فریم.
    در مورد شارپنس، خیر! اگر رضایت داشتم که نیازی به مطرح کردن این سوال و گرفتن وقت شما نبود :)
    مطالبی که در مورد عمق میدان فرمودید، در مقاله ای با همین عنوان مطالعه کردم و فرمایشاتتون رو کاملاً قبول دارم. نه زورمان به سنسور میرسد که کوچکش کنیم! نه فاصله کانونی لنز. گمان میکنم چاره همان باشد که نور را در محیط تقویت کنیم و دیافراگم را ببندیم.
    با تشکر از توجهتون...

  9. #759
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2010
    نوشته ها
    11
    تشکر شده
    8
    تشکر کرده
    35

    Smile با 400 تومن بهترین لنز برای 60D کدام است ؟

    سلام به دوستان

    من یکسالی بود میخواستم دوربین DSLR بخرم ولی بودجه کافی نبود و مجبور شدم برای یادگیری و فهم کلی عکاسی SX120 بخرم و توی این مدت خیلی از این هنر خوشم اومده مخصوصا که خاطرات بسیار مهمی را برام ثبت کرده.

    خلاصه اینکه الان 1.6 میلیون تومان پول جمع کردم و پس از کلی بررسی به این نتیجه رسیدم که بدنه را 60D با حدود قیمیت 1.2 بخرم و لنز را هم 15-85 ! ولی بودجه کافی برای این لنز ندارم. یک راهنمایی میخوام که با این بدنه و با 400 هزار تومان چه لنزی بهترین کارکرد را برای من خواهد داشت و دیگر تحمل صبر کردن ندارم!

    توقع من از لنز به ترتیب اولویت:

    1. کیفیت عکس گرفته شده : عکس شارپ و با رنگ های زنده تر
    2. طول کانونی : خیلی مهم نیست بین 18 تا 60 را ساپورت کند فعلا کافی است.
    3. نوع عکاسی من: چون بچه شمال هستم پس منظره مثل کوه و دریا و جنگل + عکس از جمع های 4 و 5 نفره داخل محیط بسته و خارج آن

    نکته: توی اینترنت دیدم 60D همراه 18-135 به قیمت 1570.000 تومان هست که به بودجه من میخوره، این لنز خوبه ؟

    منتظر نظرات تخصصی و تجربه عملی دوستان هستم.

  10. #760
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط moerteza-r نمایش پست ها
    سلام به دوستان

    من یکسالی بود میخواستم دوربین DSLR بخرم ولی بودجه کافی نبود و مجبور شدم برای یادگیری و فهم کلی عکاسی SX120 بخرم و توی این مدت خیلی از این هنر خوشم اومده مخصوصا که خاطرات بسیار مهمی را برام ثبت کرده.

    خلاصه اینکه الان 1.6 میلیون تومان پول جمع کردم و پس از کلی بررسی به این نتیجه رسیدم که بدنه را 60D با حدود قیمیت 1.2 بخرم و لنز را هم 15-85 ! ولی بودجه کافی برای این لنز ندارم. یک راهنمایی میخوام که با این بدنه و با 400 هزار تومان چه لنزی بهترین کارکرد را برای من خواهد داشت و دیگر تحمل صبر کردن ندارم!

    توقع من از لنز به ترتیب اولویت:

    1. کیفیت عکس گرفته شده : عکس شارپ و با رنگ های زنده تر
    2. طول کانونی : خیلی مهم نیست بین 18 تا 60 را ساپورت کند فعلا کافی است.
    3. نوع عکاسی من: چون بچه شمال هستم پس منظره مثل کوه و دریا و جنگل + عکس از جمع های 4 و 5 نفره داخل محیط بسته و خارج آن

    نکته: توی اینترنت دیدم 60D همراه 18-135 به قیمت 1570.000 تومان هست که به بودجه من میخوره، این لنز خوبه ؟

    منتظر نظرات تخصصی و تجربه عملی دوستان هستم.
    اگر دامنه 18 تا 60 براتون کافیه بهترین و ارزانترین گزینه 18-55 می باشد که کیت 60دی با 18-55 موجود می باشد و به نظر من به نسبت قیمت لنز با ارزشی می باشد
    در مورد 18-135 هم اگر نیاز به تله بیشتر دارید لنز کار راه اندازی است ولی کیفیتش از 18-55 بهتر نیست و فقط تله بیشتر براتون میده

صفحه 76 از 176 نخستنخست ... 26 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 126 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •