یک نکته دیگه هم تفاوت فاصله کانونی 50 و85 هست که با یکی دوقدم عقب رفتن به راحتی میشه کادرهای بازتری داشت:(خصوصا بر روی فول فریم) ولی با 50مم نمیشه کادر بسته 85 رو دست کم بدون اعوجاج آزار دهنده داشت.ضمن اینکه 85 اف 1.8 هم شارپتر هست هم بوکه زیبا تری داره.
دیدن این مقایسه هم بد نیست
http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=2
همونطور که میبینید عملکرد 85 در گوشه های تصویر به طرز محسوسی بهتر و برتری مطلقا با 85 هست!(خصوصا در دیافراگمهای بازتر)
ویرایش توسط lamagra : Sunday 23 October 2011 در ساعت 13:18
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
حالا من می گم اتفاقا لنز های زوم هم برای پرتره مناسب هستند.
شما با 85 مم و یا 50 مم دایما باید در حال جابجا شدن باشید.اما با لنز های زوم هم کنترل بهتری بر پرسپکتیو دارید و هم کمتر جابجا می شوید.
یک زمانی لنز50-150 سیگما گزینه بسیار خوبی بود برای دوربین های کراپ دار و برای پرتره.نسخه جدید اش را هنوز ندیده ام اما با نسخه قدیمی اش تجربیات خوبی داشتم.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
85 رو فول فريم شاهكاره. رو كراپ بسيار خوبه. البته اگه منظور از پرتره نماي بسته صورت نباشه.
5D_85 1.8_700D_40 2.8
بنظر من در پرتره محیطی شارپنس در مرحله اول اهمیت نیست. با یکی دو قدم عقب رفتن میتوان به همان کادر روی سوژه رسید اما پرسپکتیو چی؟ در این صورت تصویر بسته تری روی زمینه داریم و اثر عمق میدان بسیار بهتر دیده میشود و بعلاوه بدلیل فاصله گرفتن پیش زمینهای با المانهای بیشتری برای به نمایش کشیدن عمق میدان میتواند وجود داشته باشد ولی پرسپکتیو بکلی متفاوت میشود. بنظر من این دو لنز جای یکدیگر را نمیگیرند. خصوصا اگر جا برای دو سه قد عقب رفتن هم نباشد.
نسخه جدید؟ اگر لرزه گیر هم داشته باشد لنز بسیار خوبی برای پرتره است. نسخه قدیمی که گویا مشکل فکوس و شارپنس داشت امیدوارم جدیدش نداشته باشه.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.