صفحه 63 از 164 نخستنخست ... 13 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 113 163 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 621 تا 630 , از مجموع 1638
Like Tree3199تشکر

موضوع: انتخاب لنز مناسب براي پرتره

  1. #621
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herati نمایش پست ها
    آقا کاوه بسیار مثال زیبایی بود اگر میشه منبع رو هم ارسال کنید ممنون میشم
    http://annawu.com/blog/tag/focal-length/

    بحث اش در مورد فاصله کانونی و تاثیر بر پرسپکتیو است.
    Kourosh Kahal، Herati، M. Beyrami و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  2. #622
    كاربر آشنا ali759 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2010
    محل سکونت
    Iran-Tehran
    نوشته ها
    81
    تشکر شده
    111
    تشکر کرده
    2018

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Viper نمایش پست ها
    برای استودیو می خواهید یا خیر؟

    استوديو كه خير ولي بيشتر براي عكاسي در فضاي بسته نياز دارم.
    Viper تشکر می‌کند.
    علی رضایی

  3. #623
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali759 نمایش پست ها
    استوديو كه خير ولي بيشتر براي عكاسي در فضاي بسته نياز دارم.
    یک سوال دیگه
    فضای خاصیه؟ یعنی ابعاد اتاق مشخصه؟

  4. #624
    كاربر آشنا ali759 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2010
    محل سکونت
    Iran-Tehran
    نوشته ها
    81
    تشکر شده
    111
    تشکر کرده
    2018

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Viper نمایش پست ها
    یک سوال دیگه
    فضای خاصیه؟ یعنی ابعاد اتاق مشخصه؟
    معمولا بله داخل اطاق، فقط هم براي دل خودم عكس مي گيرم نه براي كسب درامد. يك مورد هم آقاي نژادي معرفي كردند كه اونم 100mm L macro بود،‌ چون به عكاسي ماكرو هم علاقمندم ، مي تونه گزينه خوبي باشه ؟
    علی رضایی

  5. #625
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    سلام
    جناب رضاییی همانطور که در pm خدمتتون گفتم. تست کردم.

    روی mm 85 داخل یک اتاق با طول ۴.۵ متر تست گرفتم.
    اگر سوژه در فاصله نیم متری دیوار مقابل باشه
    و شما هم آنطرف به دیوار چسبیده باشید نیم برای نیم تنه مشکلی ندارید.

    اما فقط نیم متر بری جلو داستان جالب نیست و کمی کادر بسته میشه.
    لنز ۱۰۰ هم دیگه خودت برآورد کن. با فضایی که مد نظرته یا امکانش رو داری.

    پیشنهاد می کنم تست قبل از خرید کنی و از دوستان لنز بگیری یه پرایم و یه زوم رو تست کنی تا انتخاب صحیح داشته باشی.
    در مورد ماکروش هم من اهل فنش نیستم

    موفق باشید
    ali759 تشکر می‌کند.

  6. #626
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali759 نمایش پست ها
    معمولا بله داخل اطاق، فقط هم براي دل خودم عكس مي گيرم نه براي كسب درامد. يك مورد هم آقاي نژادي معرفي كردند كه اونم 100mm L macro بود،‌ چون به عكاسي ماكرو هم علاقمندم ، مي تونه گزينه خوبي باشه ؟
    دوست عزیز
    پرتره محیطی وقتی معنا پیدا میکند که شما المانهایی در کادر داشته باشید که انها را با استفاده از عمق میدان محو کنید. پس عملا اینکار در اتاق 4 5 متری مشکل است. مگر اینکه از مکانهای دیگری استفاده کنید مثل پارک، سالنهای بزرگ، مراکز خرید و ... که تو نت نمونه های زیبای از ان پیدا میشود. اگر قصد عکاسی در خانه دارید با توجه به اینکه باید حداقل چند متری از زمینه برای محو کردن ان فاصله بگیرید عملا با مشکل مواجه میشوید مگر اینکه خانه بسیار بزرگی داشته باشید. اگر هم به عکاسی استودیویی علاقه دارید. و میخواهید از فلاش و ... استفاده کنید که دیگر نیازی به لنز دیگری نیست. چون با یافراگم بسته عملا همه لنزهای خروجی تقریبا یکسانی خواهند داشت. پس شما به لنز خاصی نیاز ندارید.
    در مورد لنزهای بحث شده دقت کنید هر کدام از این لنزها بخاطر پرسپکتیو متفاوت و احتمالا محدودیت فضا کاربرد خودشان را دارند و جای یکدیگر را نمیتوانند بگیرند. چون در فضای داخلی قصد عکاسی دارید پیشنهاد من برای بدنه کراپ لنز 50 مم است. 50 مم 1.8 را میتوانید با 130 40 تومن تهیه کنید که اگر از لایو ویو برای فکوس استفاده کنید مشکل دقت فکوس نخواهید داشت) لنز 50 مم 1.4 هم با قیمت بالاتری موجود است. در کنار لنز 50 مم میتوانید لنز 85 مم 1.8 را برای فضاهای بزرگتر هم در نظر بگیرید. لنز 100 مم 2 هم لنز مناسبی است اما بدلیل بلند بودن بدون لنز 50 مم در فضای داخلی با مشکل مواجه میشوید.
    ali759، obsidiyan و azari kei تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  7. #627
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    رتره محیطی وقتی معنا پیدا میکند که شما المانهایی در کادر داشته باشید که انها را با استفاده از عمق میدان محو کنید. پس عملا اینکار در اتاق 4 5 متری مشکل است.
    برای پرتره بسته صورت مشکلی نیست . اما نیم تنه بله

    با احترام

  8. #628
    كاربر آشنا ali759 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2010
    محل سکونت
    Iran-Tehran
    نوشته ها
    81
    تشکر شده
    111
    تشکر کرده
    2018

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    دوست عزیز
    پرتره محیطی وقتی معنا پیدا میکند که شما المانهایی در کادر داشته باشید که انها را با استفاده از عمق میدان محو کنید. پس عملا اینکار در اتاق 4 5 متری مشکل است. مگر اینکه از مکانهای دیگری استفاده کنید مثل پارک، سالنهای بزرگ، مراکز خرید و ... که تو نت نمونه های زیبای از ان پیدا میشود. اگر قصد عکاسی در خانه دارید با توجه به اینکه باید حداقل چند متری از زمینه برای محو کردن ان فاصله بگیرید عملا با مشکل مواجه میشوید مگر اینکه خانه بسیار بزرگی داشته باشید. اگر هم به عکاسی استودیویی علاقه دارید. و میخواهید از فلاش و ... استفاده کنید که دیگر نیازی به لنز دیگری نیست. چون با یافراگم بسته عملا همه لنزهای خروجی تقریبا یکسانی خواهند داشت. پس شما به لنز خاصی نیاز ندارید.
    در مورد لنزهای بحث شده دقت کنید هر کدام از این لنزها بخاطر پرسپکتیو متفاوت و احتمالا محدودیت فضا کاربرد خودشان را دارند و جای یکدیگر را نمیتوانند بگیرند. چون در فضای داخلی قصد عکاسی دارید پیشنهاد من برای بدنه کراپ لنز 50 مم است. 50 مم 1.8 را میتوانید با 130 40 تومن تهیه کنید که اگر از لایو ویو برای فکوس استفاده کنید مشکل دقت فکوس نخواهید داشت) لنز 50 مم 1.4 هم با قیمت بالاتری موجود است. در کنار لنز 50 مم میتوانید لنز 85 مم 1.8 را برای فضاهای بزرگتر هم در نظر بگیرید. لنز 100 مم 2 هم لنز مناسبی است اما بدلیل بلند بودن بدون لنز 50 مم در فضای داخلی با مشکل مواجه میشوید.
    جناب دانش پايه از نظرات كارامدتون و جناب Viper از راهنمايي ها و پيگيري هاتون واقعا تشكر مي كنم.
    درست فرموديد، براي عكاسي استوديويي با فلاش مي توان با دياف بسته هم كار كرد،‌چون عملا نمي توان بوكه خوبي داشت. در ضمن ميشه هزينه را صرف فلاش و ... كرد.
    احتمالا در مورد 85-15 هم كمي تحقيق كنم...
    علی رضایی

  9. #629
    PHA
    PHA آنلاین نیست
    كاربر همراه PHA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    169
    تشکر شده
    31
    تشکر کرده
    29

    Question تاثیر کراپ سنسور و فاصله کانونی در دیستورشن واید

    سلام سوالی دارم در مورد تاثیر کراپ سنسور و فاصله کانونی در wide angle distortion . لطفاً فرضیاتی که باعث شد این سوال برام پیش بیاد رو بخونین


    در دوربین هایی که سنسور سایز 35 میلی متر دارن، نور عبوری از لنز باعث تشکیل تصویر بصورت یه دایره روی focal plane میشه (چون لنز دایره است طبیعتا). اما سنسور مستطیله و فقط بخشی از این تصویر رو ثبت می کنه.

    1.jpg

    اما در مورد سنسورهای کراپدار که اندازشون درصدی از اندازه سنسور 35 میلی متری هست، وضعیت به همون شکله با این تفاوت که بخش کوچکتری از همان تصویر ثبت میشه. به همین خاطره که میگیم دوربین هایی با سنسور کراپدار بزرگنمایی بیشتری دارن.
    تاثیری که کراپ فکتور در فاصله کانونی میذاره به همین جا محدود میشه.

    2.jpg

    بحث اصلی در مورد wide angle distortion و تاثیر فاصله کانونی در اونه اما می دونیم که فاصله کانونی تو گرفتن یه عکس پرتره مهمه و فواصل مشخصی (مقدار مشخصی از flattering ) رو پینهاد میدن. معمولا کمی بیشتر از فاصله نرمال. من هم سوالم رو با این مثال می پرسم تا ملموس تر بشه

    3.jpg

    اگر فرض کنیم که فاصله کانونی مناسب برای پرتره 85 روی فول فریم باشه،
    آیا عکس پرتره ای که با دوربین کراپدار 1.6 و فاصله کانونی 53 میلی متر گرفته میشه ( 85=1.6*53 ) با پرتره ای که با دوربین فول فریم در فاصله کانونی 85 میلی متر ( 85=1*85 ) گرفته میشه یکیه ؟!

    درحالی که می دونیم در حالت اول تصویری که روی focal plane تشکیل میشه تصویر حاصل از یه لنز 53 میلی متر هست که ما درصد کمتری از اون رو ثبت می کنیم

    اگر نه، پس چرا گاهی برای دوربین های کراپدار، مقدار کراپ فکتور در خرید لنز مناسب برای پرتره دخلالت داده میشه ؟

    آیا فرضیات اشتباهه ؟
    netwalker و saeed2vfx تشکر می‌کنند.

  10. #630
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13115
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض

    سلام

    فرمودید فرضیات رو بخونیم


    در دوربین هایی که سنسور سایز 35 میلی متر دارن، نور عبوری از لنز باعث تشکیل تصویر بصورت یه دایره روی focal plane میشه (چون لنز دایره است طبیعتا). اما سنسور مستطیله و فقط بخشی از این تصویر رو ثبت می کنه.
    بله درسته. لنز یک دایره تصویر ایجاد میکنه و سنسور فول فریم یک تصویر مستطیل شکل از وسط آن دایره را ثبت میکند.


    اما در مورد سنسورهای کراپدار که اندازشون درصدی از اندازه سنسور 35 میلی متری هست، وضعیت به همون شکله با این تفاوت که بخش کوچکتری از همان تصویر ثبت میشه. به همین خاطره که میگیم دوربین هایی با سنسور کراپدار بزرگنمایی بیشتری دارن.
    بله درسته. سنسور کراپ دار یک مستطیل کوچکتر از کل دایره تصویر را میبیند و ثبت میکند که همین باعث Crop Factor میشود.

    بحث اصلی در مورد wide angle distortion و تاثیر فاصله کانونی در اونه
    اینجا نکتته ای مهمی وجود داره ! Perceptive Distortion با Lens Distortion فرق داره.

    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Perspective_distortion_(photography)
    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion_(optics)
    ما می دونیم که فاصله کانونی تو گرفتن یه عکس پرتره مهمه و فواصل مشخصی (مقدار مشخصی از flattering ) رو پینهاد میدن. معمولا کمی بیشتر از فاصله نرمال.
    بله، برای گرفتن پرتره های بسته، پرتره های سر و شانه عموما فواصل کانونی خاصی پیشنهاد میشه (بین 85 تا 135 میلیمتر در فول فریم عموما فاصله کانونی پیشنهادی برای پرتره هاست.)


    اگر فرض کنیم که فاصله کانونی مناسب برای پرتره 85 روی فول فریم باشه،
    آیا عکس پرتره ای که با دوربین کراپدار 1.6 و فاصله کانونی 53 میلی متر گرفته میشه ( 85=1.6*53 ) با پرتره ای که با دوربین فول فریم در فاصله کانونی 85 میلی متر ( 85=1*85 ) گرفته میشه یکیه ؟!

    خیر! یکی نیست ، یعنی دو عکس با هم یکسان نیستند.وقتی شما فاصله تان را از سوژه ثابت فرض کرده اید و لنز یکسان متناسب بر روی یک بدنه فول فریم و کراپدار بستید فقط پرسپکتیو و زاویه دید و کادر شما برابر است اما عمق میدان برابر نیست.

    برای مثال فاصله سوژه از دوربین 2 متر

    7D - 50mm - 2.8 > DOF = 16.8 cm

    5D - 85mm - 2.8 > DOF = 9 cm


    پس چرا گاهی برای دوربین های کراپدار، مقدار کراپ فکتور در خرید لنز مناسب برای پرتره دخلالت داده میشه ؟
    به خاطر همان مسئله Flattering که خودتان اشاره کرده اید.
    در واقع عکاسان از قدیم به تجربه دریافته اند که برای اینکه یک پرتره سر و شانه و یا پرتره های بسته تری بگیرند به صورتی که تصویر صورت فرد خوش فرم و بدور از اغراق در اندازه اجزا و نسبت آنها به هم ( اندازه بینی و گوش و ...) ثبت شود باید در فاصله دورتری از حالت نرمال نسبت شخص قرار گیرند و برای اینکه بتوانند کل تصویر را با تصویر چهره مدل پر کنند احتیاج به لنزی با فاصله کانونی بیشتر از لنز نرمال دارند.(85 تا 135 در مقیاس فول فریم)

    حال برای آنکه چنین کادری را بتوانیم با همان پرسپکتیو نسبت به دوربین فول فریم بدست آوریم برای دوربین های کراپدار مقدار کراپ فاکتور را در انتخاب لنز مناسب پرتره دخالت می دهند.


    شاد باشید.

    پی نوشت: سئوال شما سئوال تکراری ای بود و به زودی با تاپیک مناسب ادغام خواهد شد.
    PHA، Saeed.gh.sh، Anoosh-Em و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



صفحه 63 از 164 نخستنخست ... 13 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 113 163 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •