شما ميتونی لنز های پرايم بگيری هم کيفيت خوبی دارند هم اينکه اکثراً روی فول فريم هم کار ميکنند
شما ميتونی لنز های پرايم بگيری هم کيفيت خوبی دارند هم اينکه اکثراً روی فول فريم هم کار ميکنند
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
با سلام خدمت همه اساتید محترم،
این تایپیک به منظور راهنمایی خرید دوربین DSLR ولی تا جایی که مشاهده میشه دوستان دنبال مقایسه یا حل مشکل دوربین ها هستند
اگه بشه در مورد دوربین های پر فروش صحبت بشه فکر کنم بهتر و مفید تر باشه.
با تشکر
سلام دوست عزيز
پيش از انتخاب، بسته به بودجه و كاربرد مورد نظر مسلما شما گزينه هايي رو روي ميز خواهيد داشت كه مي بايست اونها رو با هم مقايسه و سپس انتخابتون رو نهايي كنيد. بنظرم مقايسه كردن پيش از انتخاب امري بديهي است.
اما دوربين هاي پرفروش...
درسته كه اطلاع از آمار و ارقام فروش بادي ها ميتونه جالب باشه، اما براي انتخاب گزينه ايده آل بهتره با در نظر گرفتن بودجه و بررسي مشخصات فني مدل هاي مختلف، بهترين گزينه رو براي كاربرد مورد نظرتون انتخاب كنيد، حتي اگر اين گزينه جزو پرفروش ترين ها نباشه ...
ارادت
بنظر من بدنه دی۷۲۰۰ چیز بیشتری نسبت به دی۵۱۰۰ بشما نمیدهد. شما اگر نگران دتیل بالاتر هستید و اگر کیفیت تصویر برایتان مهم است باید بفکر بدنه فول فریم باشید. درست است که بدنه دی۷۲۰۰ از هر نظر بهتر از دی۵۱۰۰ است اما بهر حال هردو بدنه کراپ هستند پس انتظارتان را از خروجی دی۷۲۰۰ خیلی بالا نبرید. وقتی تفاوتها به اندازه یک استاپ هم نباشد بنظر من ارزش هزینه بیشتر برای آپگرید را ندارد.
اما این ترکیبی که برای فول فریم انتخاب کردید هم ترکیب مناسبی نیست. بعد از کلی هزینه شما فقط فاصله کانونی ۲۴ تا ۱۲۰ آنهم با اف۴!!! خواهید داشت. این لنز یک لنز هیچ کاره است! (گاهی به اشتباه به اینها لنز همه کاره یا واک اروند هم میگویند). اگر واقعا پارامترهای مهم عکس مثل عمق میدان یا زاویه دیدی که لنزهای تخصصی روی فول فریم ایجاد میکنند برایتان مهم نیست پس اصلا چرا قصد آپگرید دارید؟ فقط بخاطر یک مشت دیتیل و نویز بهتر؟!!
انتخاب بدنه دی۷۲۰۰ با لنزهای فول فریم با دورنمای خرید فول فریم در آینده هم ایده خیلی خوبی نیست. چون از لنزهای فول فریم روی بدنه کراپ نمیشود استفاده کرد. ضریب کراپ فاصله کانونی را عملا بی استفاده میکند. اینطوری باید لنزهای زوم واید و متوسط را کاملا کنار بگذارید. میماند لنزهای بلند و پرایمها. از پستهایتان بنظر میرسد از فاصله کانونی بلند که اتفاقا تنها حسن ترکیب بدنهای کراپ و لنزهای فول فریم است استفاده نمیکنید. پس فقط لنزهای پرایم میماند که آنها هم شاید بعد از آپگرید به فول فریم رنج دلچسبی نباشند. مثلا ۵۰ میلیمتر روی کراپ برای پرتره مناسب است اما روی فول فریم... یا شاید ۳۵مم روی فول فریم کاربردی باشد اما اگر آنرا روی کراپ بگذارید دیگر... یا خرید ۸۵مم با آینده نگیری پرتره برای فول فریم انتخاب خوبی است ولی رنجش روی کراپ... انتخاب لنز باید بر اساس استفاده طولانی مدت از همان قطع سنسور باشد.
بنظر من، یا دی۷۲۰۰ را با چند لنزها خوب انتخاب کنید و روی همین سایز سنسور بمانید. ویا اگر بدنه فول فریم میخواهید، در کنار یک لنز وام اروند بفکر هزینه برای لنزهای تخصصی هم باشید.
هرچند انتخاب فاصله کانونی شخصی است اما بشخصه یک لنز زوم اولترا واید و یک ۸۵ مم روی فول فریم دارم. گاهی نیاز به یک واکروند را احساس میکنم ولی حداقل لنزهاییم در محدوده محدودشان کار را درست انجام میدهند. اگر هم بخواهم لنز دیگری به مجموعه اضافه کنم شاید یک واک اروند انتخاب سوم یا چهامم باشد.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
جناب دانش پایه عزیز و دوستان ممنون از اینکه واسه راهنمایی بقیه از وقت گرانبهایتان اختصتص می دهید
فرمایشات شما تک به تک خیلی عالی هست و اون مطلبی که شاید دقیقا اصل مطلب رو ادا میکنه دقیقا همینه که درسته امکانات 7200 خیلی بهتر از 5100 هست اما با خرید لادی 7200 چیز زیادی فکر نمیکنم عاید کسه که قبلا با کراپ دار کار کرده باشه البته بنده متاسفانه با 18-55 دلنچسب کارکردم و امکان خرید لنز رو اونموقع نداشتم ولی واقعا سنسورهای کراپ دار لنز قابل توجهی ندارند یا تعدادشون خیلی محدود و کمه اگر چند تا لنزی که با کراپ دار بشه عکس هایی با کیفیت بالا و شارپ گرفت خوب اون وقت به همون هزینه فول فریم میشه 7200 با لنزهای خوبی تهیه کرد اما بنده به غیر از 18-35 سری آرت سیگما که تهیه اون هم خیلی مشکله ظاهرا چیزی پیدا نکردم و بقیه طبق نتایج DXO که قبلا هم عرض کردم به ندرت به شارپنس 11 تا 12 واحد می رسند که معلومه انتظار بالایی نمیشه داشت !! پرایم ها هم که 85 واسه کراپ میشه 127 م م و یکم بسته هست واسه من تو فضای ایندور و 50 م م هم که میشه 75 رو کراپ دار شارپنس مناسبی داره به نظرم اما میشه فقط اون .. حالا بنده الان حدود 4.5 میلیون دارم ولی به نظرم تا اندک مدتی می تونم بادی 750 تهیه کنم رو تهیه کنم و از قید این کش و قوس هایی که حدود 3 ماهه باهاش درکیرم خلاص بشم چون 5100 رو هم فروختم و واسه لنز باید سراغ وام و ... اما دوستان برای لنز واقعا چی کار باید کرد نمی دونم چون عکاسی فعلا جنبه درآمد برای بنده نداره (البته انشا ا.. فعلا) و یک 50 یا 85 رو حتما تو ذهنم دارم واسه لنزهای تخصصی که فرمودید میشه لطفا به همراه عرایض بالا که عرض کردم بیشتر عزیزان و جناب دانش پایه گرامی کمی مفصل تر توضیح بدن
بسیار از بابت طولانی شدن پست عرض خواهی می کنم اما شاید این پست ها واسه خیلی دیگه از علاقه مندانمفید و روشنگر باشه امیدوارم
با شما کاملا مخالفم ... اینجا دقیقا داره در مورد خرید صحبت میشه و مشکلات دوستان حل میشه. توی همین هفته فکر کنم یک یا دو نفر از دوستان راهنمایی شدن و خرید هم انجام دادن و بعضی ها مثل من هم در حال جمع آوری کمک و استفاده از دوستان. دوربین هایی هم که بحث میشه همه پر فروش های بازار هستند. مثلا من خودم تمرکز سوال هام در مورد d5300 و d5500 بوده که اگه دیجی کالا رو نگاه کنید هر وقت موجود میشه دو سه روزه تمام میشه و دوباره موجودی پر میکنه.
d750 هم که الان داره در موردش صحبت میشه ...
من به عنوان کسی که روزی 2 یا 3 بار به تاپیک سر میزنم و خیلی هم آماتور هستم و راهنمایی لازم کلا معتاد اینجا شدم. ببخشید اگه خیلی زیاد با نظر شما مخالف بودم
البته بعضی وقتا زیاد تخصصی میشه اطلاعات ما کم میاره
گیاه وحشی کوهم، نه لاله گلدان
مرا به بزم خوشی های خودسرانه مبر
دوست عزیز خیلی درگیر سایت و امتیاز و این موارد هستید که با عرض پوزش تو عکاسی واقعی اونقدری ارزش ندارن
شما الان عملا تمام سنسورهای کوچکتر از فول فریم رو در ردیف "نمیشه انتظار بالایی داشت" قرار دادید که خب اولین پیشنهاد من دیدن عکس های دوستان تو همین سایت هست حتی همون 18-55 که ازش انقدر دلزده هستید ( و برای من احترام زیادی داره ) با همین دوربین 5100 شما ببینید چه عکس هایی باهاش گرفته میشه
فکر میکنم به جای تغییر دوربین و سنسور یکم نگاهتونو هم تغییر بدید بد نباشه
به جد عرض میکنم نمونه عکس هارو ببینید و با خودتون خلوت کنید و ببینید شما با همین دوربین و همین لنز آیا تونستید در اون حد عکس بندازید اگر تونستید وارد مرحله ی بعد بشید و اگر نه به موارد دیگه بپردازید
با عرض پوزش از تمام دوستان که میان کلامشون وارد قضیه شدم
نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )
جناب خزان ممنون بله البته کارهایی کردم ولی ممنونم از صراحت کلام
حتما وقت می زارم برای عکس های دوستان
در مورد غیر فول فریم هم منظورم در قیاس با 5100 بود که تفاوت زیادی بینشان نباشه نه در کل و نه در مقام مقایسه با فول فریم و بقیه
صرفا در قیاس با 5100
ممنونم و منتظر فرمایشات بقیه دوستان هستم البته اگر لطف و محبت بفرمایند