صفحه 966 از 1201 نخستنخست ... 466 866 916 956 962 963 964 965 966 967 968 969 970 976 1016 1066 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 9,651 تا 9,660 , از مجموع 12004
Like Tree17678تشکر

موضوع: راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR

  1. #9651
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,747
    تشکر شده
    5241
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    درسته ولی ارزشش رو داره. وگر نه اگه قرار به خرید دوربین با سنسور افتضاح کراپ باشیم همون بهتر که ارزون ترین بدنه رو بخریم نه 7200 3 میلیون تومنی که عملا خروجی عکسش با 5300 هیچ هیچ هیچ فرقی نداره
    بحث ارزش داشتن یا نداشتن نیست. بحث این است که شما برای خرید ارزان ترین ترکیب فول فریم باید مبلغ خیلی بیشتری از یک کراپ بپردازید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از دلایلی که من فول فریم نخریدم لنز واید بود ، چون برای رسیدن به همان کادر با همان خروجی بر روی دوربین فول فریم باید چندین میلیون بیشتر هزینه می کردم. گاهی ما محدودیت اقتصادی داریم و این باعث می شود نتوانیم همه آن چه که نیاز داریم یا دوست داریم را بدست بیاوریم ولی باید عاقلانه و با تدبیر تصمیم بگیریم.
    زیاد دیدم افرادی را که خیلی به جیبشان فشار می آورند و دوربین مدل بالاتری می خرند ولی بعد مجبور می شوند تجهیزات جانبی را بصورت حداقلی از نظر قیمت و کیفیت بخرند و این روی کارشان تاثیر می گذارد.

    در مورد تفاوت کم خروجی دوربینی مثل 5300 با 7200 صحبت شما درست است. اما برای شما همین نسبت تفاوت هم بین 7200 و 6دی صادق است. یعنی شما نمی توانید با 6دی عکسی بگیرید که با 7200 نشود گرفت و وقتی متوجه این مسئله می شوید که در هفته اول عکس هایی که گرفتید را با سمپل های اینترنت مقایسه کنید و در نتیجه یک سرخوردگی برای شما ایجاد می شود که در مسیر یادگیری عکاسی سمی مهلک است.

    مشکلی که اکثر خریداران با دوربین هایشان دارند این است که نمی دانند چرا عکس های دوربین رده بالایشان حتی در حد عکس های دوربین های پایین تری که در اینترنت می بینند نیست و من آرزو میکنم شما با این مسئله مواجه نشوید....

    موفق باشید
    A.Fatemi، ehsan1، siosha و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #9652
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط DELL نمایش پست ها
    بحث ارزش داشتن یا نداشتن نیست. بحث این است که شما برای خرید ارزان ترین ترکیب فول فریم باید مبلغ خیلی بیشتری از یک کراپ بپردازید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از دلایلی که من فول فریم نخریدم لنز واید بود ، چون برای رسیدن به همان کادر با همان خروجی بر روی دوربین فول فریم باید چندین میلیون بیشتر هزینه می کردم. گاهی ما محدودیت اقتصادی داریم و این باعث می شود نتوانیم همه آن چه که نیاز داریم یا دوست داریم را بدست بیاوریم ولی باید عاقلانه و با تدبیر تصمیم بگیریم.
    زیاد دیدم افرادی را که خیلی به جیبشان فشار می آورند و دوربین مدل بالاتری می خرند ولی بعد مجبور می شوند تجهیزات جانبی را بصورت حداقلی از نظر قیمت و کیفیت بخرند و این روی کارشان تاثیر می گذارد.

    در مورد تفاوت کم خروجی دوربینی مثل 5300 با 7200 صحبت شما درست است. اما برای شما همین نسبت تفاوت هم بین 7200 و 6دی صادق است. یعنی شما نمی توانید با 6دی عکسی بگیرید که با 7200 نشود گرفت و وقتی متوجه این مسئله می شوید که در هفته اول عکس هایی که گرفتید را با سمپل های اینترنت مقایسه کنید و در نتیجه یک سرخوردگی برای شما ایجاد می شود که در مسیر یادگیری عکاسی سمی مهلک است.

    مشکلی که اکثر خریداران با دوربین هایشان دارند این است که نمی دانند چرا عکس های دوربین رده بالایشان حتی در حد عکس های دوربین های پایین تری که در اینترنت می بینند نیست و من آرزو میکنم شما با این مسئله مواجه نشوید....

    موفق باشید
    پس با این تفاصیر بنده یه 5500 با لنز 18.140 وبعدا هم لنز 50 1.8 بگیرم قال قضیه رو بکنم .ممنون
    DELL تشکر می‌کند.

  3. #9653
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    عزیز دل برادر به نظر شما خروجی عکس 7200 با 5300 فرق داره با یه لنز مثل 18.140 ؟
    ببینید دوست عزیز همه کسانی که در اینجا شما را راهنمایی میکند تفاوت بدنه کراپ و فول فریم را به خوبی میدانند و همه با شما موافق هستند که فول فریم برتریهای غیر قابل انکار دارد اما،
    مساله فقط انتخاب بین بدنه کراپ و فول فریم نیست. عکس را فقط بدنه نمیگیرد شما لنز را فراموش کردید. اگر لنز مناسبی روی بدنه نداشته باشد عملا تصاویر مناسبی هم روی لنز ایجاد نمیشود که سنسور فولفریم بخواهد آنرا بهتر ثبت کند. شما با بودجه محدود مجبورید به لنز های با کیفیت پایین روی فول فربم بسنده کنید.
    بشخصه بعد از چند سال تجربه کار با بدنهای کراپ و فول فریم را با لنزهای مختلف اگر بخواهم بین یک فول فریم با لنز ۲۴-۱۲۰ یا ۲۴-۱۰۵ و یک کراپ مثل دی۵۳۰۰ با لنز های ۵۰ مم اف ۱/4 بعلاوه ۸۵ مم اف1/8 برای پرتره یکی را انتخاب کنم انتخابم بدنه کراپ است!
    انتخاب با شمایت، بدنه کراپ با سنسور افتضاح بعلاوه لنزهای خوب یا بدنه فول فریم با سنسور خوب و لنز افتضاح!
    Nima Sadigh و hossein_ashrafi تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  4. #9654
    كاربر بسیار فعال Amin.Zallaghi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    1,515
    تشکر شده
    6871
    تشکر کرده
    3931

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    درسته ولی ارزشش رو داره. وگر نه اگه قرار به خرید دوربین با سنسور افتضاح کراپ باشیم همون بهتر که ارزون ترین بدنه رو بخریم نه 7200 3 میلیون تومنی که عملا خروجی عکسش با 5300 هیچ هیچ هیچ فرقی نداره
    .............
    به یک Bold کردن بسنده میکنم. بعضی از دوستان اصلا پی مشاوره گرفتن نیستن، فقط قصد تلف کردن وقت، بالا بردن استهلاک صفحه کلید، صرف اکانت اینترنت و ... رو دارن.

    البته گهگاهی هم باید به دوستان حق داد، وقتی دید به تجهیزات ایقدر بسته اس، و دانش خیلی کم؛ مسلماً نحوه برخورد با پیشنهادات بهتر از این هم نخواهد بود.
    kato تشکر می‌کند.
    جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
    اینستاگرام

  5. #9655
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    ببینید دوست عزیز همه کسانی که در اینجا شما را راهنمایی میکند تفاوت بدنه کراپ و فول فریم را به خوبی میدانند و همه با شما موافق هستند که فول فریم برتریهای غیر قابل انکار دارد اما،
    مساله فقط انتخاب بین بدنه کراپ و فول فریم نیست. عکس را فقط بدنه نمیگیرد شما لنز را فراموش کردید. اگر لنز مناسبی روی بدنه نداشته باشد عملا تصاویر مناسبی هم روی لنز ایجاد نمیشود که سنسور فولفریم بخواهد آنرا بهتر ثبت کند. شما با بودجه محدود مجبورید به لنز های با کیفیت پایین روی فول فربم بسنده کنید.
    بشخصه بعد از چند سال تجربه کار با بدنهای کراپ و فول فریم را با لنزهای مختلف اگر بخواهم بین یک فول فریم با لنز ۲۴-۱۲۰ یا ۲۴-۱۰۵ و یک کراپ مثل دی۵۳۰۰ با لنز های ۵۰ مم اف ۱/4 بعلاوه ۸۵ مم اف1/8 برای پرتره یکی را انتخاب کنم انتخابم بدنه کراپ است!
    انتخاب با شمایت، بدنه کراپ با سنسور افتضاح بعلاوه لنزهای خوب یا بدنه فول فریم با سنسور خوب و لنز افتضاح!
    عزیز برادر با این صحبت بدون در نظر گرفتن لوازم نور پردازی بدنه 7200 بگیرم با لنز 85 میلیمتری 1.8 برای پرتره کافیه؟ یا اینکه لنز 50 میلیمتری 1.4 کدو مناسب تره؟
    ویرایش توسط kato : Friday 15 January 2016 در ساعت 19:20

  6. #9656
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,747
    تشکر شده
    5241
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    پس با این تفاسیر بنده یه 5500 با لنز 18.140 وبعدا هم لنز 50 1.8 بگیرم قال قضیه رو بکنم .ممنون
    بزرگوار از قضا وقتی دوربین بخرید تازه شروع ماجراست ! عکاسی هنری است که به شدت به ممارست و تمرین و مطالعه نیازمند است و ذوق عکاس تنها بخش کوچکی از داستان است ، لذا باید به چشم دیدن در پشت ویزور را آموخت و آن را تربیت کرد. چندین سال قبل در همین فروم زمانی که بنده از حالا بی سوادتر بودم سخنی از یکی کاربران قدیمی نقل شد با این مضمون که برای عکاسی اصولی باید یک دوربین داشت و یک لنز 50 فیکس و بعد چشم را تربیت کرد. بنده حالا بعد از سالها به عمق گران گفته های آن عزیز رسیدم که چقدر در عکاسی خوب دیدن مهم است و تجهیزات شاید 5 درصد داستان هم نیست.

    لذا اگر به دنبال راهنمایی برای بهترین انتخاب هستید که شما را در مسیر درست یادگیری عکاسی هدایت کند ، آنچه من در این چند روز عکاسی آموخته ام این است که ابتدا به مسائل تئوری احاطه پیدا کنید. مفاهیم اولیه عکاسی را مطالعه کنید تا به درستی در ذهن ملکه شوند، دفترچه هر دوربینی را که قصد خریدش را دارید از ابتدا تا انتها بخوانید و نکات را هایلایت کنید، بعد چند روزی اندیشه کنید که هدف و غایت شما از عکس گرفتن چیست؟ کم کم ظرف چند روز خواهید دید که یک احاطه نسبی در این زمینه پیدا کرده اید و نیاز خودتان را می شناسید و آن زمان دقیقا خوتان تشخیص خواهید داد که بیشتر دوربین 3200 به درد شما می خورد یا 6دی .

    موفق باشید
    Nima Sadigh، MahBaz، harrypotter2020 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #9657
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    عزیز برادر با این صحبت بدون در نظر گرفتن لوازم نور پردازی بدنه 7200 بگیرم با لنز 85 میلیمتری 1.8 برای پرتره کافیه؟ یا اینکه لنز 50 میلیمتری 1.4 کدو مناسب تره؟

  8. #9658
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    عزیز برادر با این صحبت بدون در نظر گرفتن لوازم نور پردازی بدنه 7200 بگیرم با لنز 85 میلیمتری 1.8 برای پرتره کافیه؟ یا اینکه لنز 50 میلیمتری 1.4 کدو مناسب تره؟
    اینقدر ذهنتو درگیر نکن شما 1 دوربین بخر یاد بگیر بعد هرچی خواستی بگیر با توجه به دانش شما از عکاسی شما هر چی کمتر هزینه کنید بهتر است 1 عدد دست دوم 5200 بردارید حدود 900 با لنز 18-140 دست دوم به قیمت 750
    + 50mm 1.8 G نو
    عکاسی یاد بگیرید بعد از 1 سال با کمترین افت هزینه بفروشید و ارتقاع بدهید افت هزینه شما حدود 300 تومان خواهد بود
    Nima Sadigh و kato تشکر می‌کنند.

  9. #9659
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    مرسی تصویب شد 7200 با لنز 18.140 بعد از یه مدت هم یه لنز 50 1.8 مرسی ممنون از همه ی شما
    obsidiyan و siosha تشکر می‌کنند.

  10. #9660
    كاربر فعال MahBaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    محل سکونت
    Mashhad - Torbat jam
    نوشته ها
    950
    تشکر شده
    3903
    تشکر کرده
    2159

    پیش فرض

    دوربین D7100 یا D7200

    لنز هم اول 50 F/1.8 بعد از مدتی تمرین یک لنز دیگه مثل 85 F/1.8 اضافه کنید

    لوازم نورپردازی هم که باید تهیه بشه


    پ.ن:اگر مشکل بودجه ندارید در کنار 50 لنز 18-140 رو هم به عنوان یک لنز همه کاره و کار راه انداز و برای شناختن رنج ها بگیرید.
    kato تشکر می‌کند.
    مهدی

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •