صفحه 304 از 735 نخستنخست ... 204 254 294 300 301 302 303 304 305 306 307 308 314 354 404 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,031 تا 3,040 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #3031
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13116
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Moghadam نمایش پست ها
    ممنونم بابت پاسختون قیمت کلوین مترها به چه صورت هست؟
    البته منبه نورم ال ای دی هست که بخاطر یکسری مسائل فنی میخوام از کلوین اونها مطمئن بشم که قراره بالای 10000 باشه
    با کلوین متر میشه کلوین بالای 10000 رو اندازه گیری کرد؟
    البته عذر میخوام بابت اف تاپیک چون منبع مطع تری پیدا نکردم اینجا پرسیدم
    سلام

    Seconic C500 که در بازار بود (قبلا دیدم الان را نمی دانم ) دامنه 2300K تا 20000K را اندازه گیری می کند.

    برای دیدن مشخصات بیشتر وب سایت سازنده یا بروشور آن را مطالعه کنید.

    کد:
    http://www.sekonic.com/Products/C-500/Features.aspx
    M.Moghadam تشکر می‌کند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  2. #3032
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Moghadam نمایش پست ها
    ممنونم بابت پاسختون قیمت کلوین مترها به چه صورت هست؟
    البته منبه نورم ال ای دی هست که بخاطر یکسری مسائل فنی میخوام از کلوین اونها مطمئن بشم که قراره بالای 10000 باشه
    با کلوین متر میشه کلوین بالای 10000 رو اندازه گیری کرد؟
    البته عذر میخوام بابت اف تاپیک چون منبع مطع تری پیدا نکردم اینجا پرسیدم
    خواهش میکنم
    قیمت Sekonic C-500 که نوید خان معرفی کردند حدود دو و نیم میلیون تومان هست
    اینها جز تجهیزات حرفه‌ای بحساب میان که مخصوصاً برای کارهای سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیره و قیمتشون بالاست .

    میشه بگین این ال‌ای‌دی‌ها دارای چه رنگ نوری هستن که انتظار درجه حرارت 10000 کلوین رو دارید؟
    ویرایش توسط ahmad.abaee : Monday 20 August 2012 در ساعت 23:06

  3. #3033
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Moghadam نمایش پست ها
    ممنونم بابت پاسختون قیمت کلوین مترها به چه صورت هست؟
    البته منبه نورم ال ای دی هست که بخاطر یکسری مسائل فنی میخوام از کلوین اونها مطمئن بشم که قراره بالای 10000 باشه
    با کلوین متر میشه کلوین بالای 10000 رو اندازه گیری کرد؟
    البته عذر میخوام بابت اف تاپیک چون منبع مطع تری پیدا نکردم اینجا پرسیدم
    آخرین قیمتی که از C500 داشتم، 2 میلیون تومن بود، که الحمدلله گرانتر هم شد

    اما برای اندازه گیری درجه ی کلوین یک منبع نوری خاص، بدون صرف هزینه های میلیونی، میتوان ترفند زیر را بکار برد:


    1. عکس گرفتن از بازتاب منبع نوری از روی یک کارت خاکستری پدر و مادر دار و قابل اطمینان بصورت RAW و با هر پیش-تنظیم وایت بالانسی که دوربین ست شده است (چون، فرقی در نتیجه نخواهد داشت). حتماً باید نورهای دیگری که در محیط هستند، به نحوی حذف شوند ! تا در نتیجه تاثیری نداشته باشند.
    2. بازکردن آن عکس RAW ، در AdobeCameraRAW
    3. استفاده از قطره چکان WB و تنظیم وایت بالانس (Custom WB)
    4. قرائت عدد جدیدی که ACR میدهد (همان کلوین واقعی منبع نوری شما)



    در عکس زیر، ACR، درجه ی کلوین را بصورت As shot معادل 3100 نشان میدهد (دوربین روی AWB بوده است)

    BeforeWB.jpg



    اما پس از استفاده از قطره چکان WB، درجه کلوین واقعی را 2700 نمایش میدهد:

    AfterWB.jpg


    بنابراین، استفاده از گزینه ی AutoWhiteBalance دوربین، حدود 400 کلوین خطا داشته است!! و هیچگاه نمیتوان به آن برای کارهای جدی اعتمادی داشت. سپس WB دوربین را روی مد K قرار داده و K را معادل 2700 قرار دهید. عکسی از اشیاء تحت محیط تابش آن نور و همینطور، آن کارت خاکستری بگیرید و صحت تست را به عینه روئیت کنید همین که کارت خاکستری شما، بدون هیچگونه ته رنگی مشاهده خواهد شد، گواهی بر صحت تست فوق خواهد بود.

    توضیح اینکه، در تست فوق از یک کارت خاکستری Sekonic Exposure Profile Target II استفاده شده است. نیز، لامپ مورد استفاده، از نوع سوزنی OSRAM بوده است.یک کارت خاکستری قابل اعتماد، شاید چیزی حدود 70 هزارتومن قیمت داشته باشد.

  4. #3034
    كاربر همراه Masoud.M آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    195
    تشکر شده
    956
    تشکر کرده
    1863

    پیش فرض نحوه استفاده از فلش وایرلس

    درود خدمت دوستان و اساتید...
    میخواستم بدونم وقتی میگیم یه دوربین میتونه مستر فلش بشه (مثل 7D) :
    1-یعنی اگه یه فلاش 430 داشته باشم میتونم بصورت آف کمرا ازش استفاده کنم بدون اینکه نور فلاش سرخود دوربین تو عکس باشه ؟
    2-و اگه یه 580 با یه 430 داشته باشم یعنی میتونم 580 رو روی دوربین و یا در حالت آف کمرا قرار بدم و 430 بصورت اسلیو؟
    3. برای اینها با استفاده از دوربین 7D یعنی نیاز به تریگر ندارم دیگه ؟
    4-و اینکه دوربین چطور به این فلاش ها دستور میده بدون تریگر خارجی ؟ با Pre flash ؟ کلا سیستمش چطور کار میکنه ؟
    5- و سرعت سینک یک فلاش اگه در حالت آف کمرا باشه چقدره ؟
    بابت پرحرفی شرمنده. اگه مطلبی به زبان فارسی در این مورد باشه لطف کنید معرفی کنید

  5. #3035
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Masoud.M نمایش پست ها
    درود خدمت دوستان و اساتید...
    میخواستم بدونم وقتی میگیم یه دوربین میتونه مستر فلش بشه (مثل 7D) :
    1-یعنی اگه یه فلاش 430 داشته باشم میتونم بصورت آف کمرا ازش استفاده کنم بدون اینکه نور فلاش سرخود دوربین تو عکس باشه ؟
    2-و اگه یه 580 با یه 430 داشته باشم یعنی میتونم 580 رو روی دوربین و یا در حالت آف کمرا قرار بدم و 430 بصورت اسلیو؟
    3. برای اینها با استفاده از دوربین 7D یعنی نیاز به تریگر ندارم دیگه ؟
    4-و اینکه دوربین چطور به این فلاش ها دستور میده بدون تریگر خارجی ؟ با Pre flash ؟ کلا سیستمش چطور کار میکنه ؟
    5- و سرعت سینک یک فلاش اگه در حالت آف کمرا باشه چقدره ؟
    بابت پرحرفی شرمنده. اگه مطلبی به زبان فارسی در این مورد باشه لطف کنید معرفی کنید
    سلام
    1 و 2 و 3: بله
    4- با استفاده از فلاش سر خود دوربین. قبل از باز شدت شاتر، فلاش سرخود در کسری از ثانیه با ارسال پیام های نوری (مانند مورس) اطلاعات TTL را به فلاش های اسلیو ارسال می کند
    5- فلاش 580 EX II قابلیت HSS (سیستم سینک پر سرعت) دارد تا با سرعت های بالاتر از سرعت سینک دوربین هم بتوان عکاسی کرد ولی فکر می کنم 430 ندارد.
    ahmad.abaee و Masoud.M تشکر می‌کنند.

  6. #3036
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2012
    محل سکونت
    Iran-Tehran
    نوشته ها
    64
    تشکر شده
    55
    تشکر کرده
    79

    پیش فرض

    با سلام خدمت دوستان گرامی
    یک سوال داشتم،حداقل اف 70-200 اف4 آی اس با تله کانورتر 1.4 باز هم همون 8 هست یا اینکه کمتره؟

  7. #3037
    كاربر آشنا imanse7en آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    71

    پیش فرض

    سلام ببخشید اگه جایه درستی سوال نکردم..
    70-200 اف 4 ای اس با 70-200 2.8 بدون ای اس از نظر اپتیک و شارپنس یکی هستن ؟ تفاوتی دیگه غیر از لرزه گیر و دیاف و وزن و اندازه دارن ؟

  8. #3038
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2010
    نوشته ها
    183
    تشکر شده
    1420
    تشکر کرده
    360

    پیش فرض

    این مقاله در مورد اصول کادر بندی پیدا کردم اما فقط عنوان هست در جای دیگه ای نتونستم مطلبی پیدا کنم ممنون میشه راهنمایی بفرمایید

    برای بهبود کادربندی تصاویر٬ معمولا عکاسان از اصول زیر بهره می‌برند

    قانون یک‌سوم - (قرار دادن سوژه روی خطوط یک سوم)-------(((((فقط در مورد این 1چیزایی میدونم)))))
    قانون نقاط طلایی - (قرار دادن نقاط کلیدی سوژه - مانند چشم‌ها - روی نقاط طلایی تصویر)
    ایجاد حالت S - (انحنای سوژه)
    ایجاد حالت X - (برخورد سوژه با عوامل محیط در طول قطرهای کادر)
    بررسی پس زمینه و پیش زمینه تصویر - (تنظیم دیافراگم٬ عمق میدان و نوع کادر عکس)
    استفاده از کادرهای طبیعی - (استفاده از عناصر موجود - مانند پنجره - به عنوان کادر در تصویر)
    استفاده از قاعده فرد - (گنجاندن سوژه در کادر با ضریب اعداد فرد)


    کتابی هست در مورد کادر بندی پرتره؟
    (من فقط 1کتاب در مورد ترکیب بندی میشناسم که در مورد پرتره صحبتی نشده یا اگر هم شده خیلی کم)

  9. #3039
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    خطوط یک‌سوم رو که گفتید میدونید... نقاط طلایی هم محل برخورد این خطوط ـه...
    حالت بدن انسان میتونه یکی از سه فرم I و C و S باشه... برای اینکه این فرم رو تشخیص بدید یه خط از سر تا پا رسم کنید و اون رو از مفصل های گردن و کمر قابل انعطاف در نظر بگیرید... حالا اگه شخص کاملا صاف باشه (یا حرالت های مشابه نشسته یا خوابیده و ...) بطوری که خط رسم شده مستقیم باشه میشه I که در اکثر موارد نامطلوب ترین پوز محسوب میشه... حالا حالتی رو فرض کنید که شخص وزنش رو روی یک پا انداخته و در نتیجه خطی که رسم میشه در قسمت کمر انحنا پیدا کرده... حالا اگه سر شخص هم در جهت همون انحنا یا مخالف اون خم بشه حالت های C و S ایجاد میشه که همونطور که گفتید S در اکثر موارد مطلوب تر از سایر پوز هاست... (به طبع این دو پوز هم فقط به حالت ایستاده محدود نیست)
    بقیه موارد هم فکر کنم همون توضیجی که تو پرانتز نوشتید واضح‌ـه!؟
    ehsaniran تشکر می‌کند.

  10. #3040
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط imanse7en نمایش پست ها
    سلام ببخشید اگه جایه درستی سوال نکردم..
    70-200 اف 4 ای اس با 70-200 2.8 بدون ای اس از نظر اپتیک و شارپنس یکی هستن ؟ تفاوتی دیگه غیر از لرزه گیر و دیاف و وزن و اندازه دارن ؟
    تفاوت که دارند
    ممکنه دقیق تر سوالتون رو مطرح کنید؟
    کنجکاوم بدونم چرا این سوال رو پرسیدید.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •