البته خروجی Raw که قید شده، ولی اینکه با چه لنزهاییست سوال خوبیه؟ و دیگه اینکه سوژه گل آن هم در طبیعت نمی تونه سوژه مناسبی برای آزمایش باشه (مخصوصا برای سنجش ثبت جزییات)، و سوال دیگه ای که باید پرسید اینه که در این ثبتها آیا دوربین روی سه پایه بوده و این که حتما از سلف تایمر و قفل آینه استفاده شده است؟
حتما ,در همان پست نخست نیز اشاره داشتم: ...مقایسه هایی انجام دادم روی فایلهای(خروجی اصلی با فرمت raw)انشاالله این تفاوتها در خروجی های RAW دیده شده است دیگر؟
در مورد لنزها:
نیکون را با لنزهای 300-100 سیگما و 105-18 نیکون و 16-11 توکینا تست کردم
کانن را با 55-18 بدون is و 200-18 لرزه گیر (مال یکی از دوستان) و یک مورد 250-55 با is
خوب در بین این لنزها 300-100 سیگما لنز فوق العاده شارپی است و resolution کم نظیری داره
حداقل میشه این نتیجه را گرفت که اگر فاکتور لنز را در نظر بگییم کفه ترازو به طرف نیکون بوده....
مقایسه ها فقط با نیکون D90 بوده شاید D300 وضعیت متفاوت تری داشته باشه بنده اطلاعی ندارم
بزرگی می گوید :
هر انچه که نپاید دوستی نشاید
یا الله
اصل مقایسه مشکل دارد. مقایسه رنگها در حالت RAW حتی با یک مبدل مشترک هم کار صحیحی نیست. حتی نسخههای مختلف مبدلی مانند ACR نتایج مختلفی دارند.
در مورد جزئیات هم مقایسه تان صحیح نیست. چرا که تاثیر تنظیمات مشابه مبدل RAW روی فابلهای دوربینهای مختلف متفاوت است. همچنین مبدلهای Native نیز تاثیرات متفاوتی دارند.
خلاصه کلام اینکه مقایسهتان از اساس اشتباه است و وقتتان را با این مقایسهها تلف نکنید.
درود
من اصلا در جریان ماجرا نیستم اما خدا وکیلی انصاف نیست که با گذاشتن لنز 18-55 رو کنون و یا 55-250 که دست کمی هم از همان ندارد و یا 18-200 که باز هم همچنین لنز دندون گیری نیست ، روی خروجی کنون و یا حالا هر برندی قضاوت کنیم.
آن هم در مقایسه با آن لنز هایی که روی نیکون برای تست نام برده شد .
اصلا من فکر میکنم در خصوص موضوع این تاپیک دوستان باید خود تجربه کنند و نتیجه را بکار بندند و از مقایسات پرهیز کنند.
انوش
خوب شاید بهتر باشه از تست ها دقیق و مقایسه ایی بپرهیزیم و تجربیات و دستاوردهای شخصی مون رو در کنار این چند ده تا سایت معتبر که کارهای مقایسه ایی انجام میدن ، به اشتراک بزاریم.
من آلان 5دی مارک2 دارم (قبلا دی300 و دی90) و فرصتی پیش اومد از یه موضوع مشترک (پرتره) با دوستی که دی700 داشت عکاسی کنیم. هر دو با 200-70 F/2.8 IS& VR هر دو ورژن قدیمی، به صورت RAW و با نور طبیعی عکاسی کردیم.
بدون اینکه بخوام وارد شرح بست تکنیکی بشم، به نظر من نتیجه روی مانیتور به نفع 5دی بود ، اما وقتی چاپ کردیم (در ابعاد 50X70 و 60X80 ) قضیه تا حدود زیادی به سمت دی700 چرخش کرد.
نتیجه اولی که میخوام بگیرم اینه که ما گاهی فراموش میکنیم که یه فرایند عکاسی واقعی در مرحله چاپ به پایان میرسه و بزرگنمایی هایی که در مانیتور میبینیم با واقعیت چاپ شده فرق دارند. و حرف دومم اینه که این دوربینا دستگاه های پیشرفته ایی اند که به این راحتی ها نمیشه راجع بهشون قضاوت قطعی کرد، ولی میشه مثل من (!) یه اظهار نظرهای شخصی راجع بهشون داشت، یه جور به اشتراک گذاشتن تجربیات.
امکانش هست عکس رو به همراه یه کراپ 100% بزاریدروی مانیتور به نفع 5دی بود