با در نظر گرفتن راهنماييهاي دوستان اين نتيجه كارم شد :
http://1.cpro.netai.net/images/e89ebdb49f71.jpg
iso:100 1/200 F:11 فلش روشن ولي دستم گرفتم جلوي فلش دوربين !
ولي عكس همانطور كه مي بينيد شارپ نيست ! و كمي هم تاريكه
لطفا نظر بديد
با در نظر گرفتن راهنماييهاي دوستان اين نتيجه كارم شد :
http://1.cpro.netai.net/images/e89ebdb49f71.jpg
iso:100 1/200 F:11 فلش روشن ولي دستم گرفتم جلوي فلش دوربين !
ولي عكس همانطور كه مي بينيد شارپ نيست ! و كمي هم تاريكه
لطفا نظر بديد
بچه ها کسی خبر داره 500D , به قول معروف از رده خارج شده یا هنوز ساخته میشه ؟؟؟
چیزی که امروز داری فردا از رده خارج است
خودتان را برای برندها و محصولاتشان قیمه قیمه نکنید!/مهدی استیری/
تجهیزات
با سلام
دوستان یه فیلتر خوب UV برای HS-20 فوجی میخوام بگیرم
لطفاً راهنمایی کنید + قیمت و از کجا میتونم بدون اینکه سرم کلاه بره خرید کنم
خلاصه اینکه چه مارکی +قیمت +محل تهیه + اسمیا برند و هرچیزی که من تازه کار نمیدونم رو بگید و از جواب های کوتاه و مقطعی در مورد این سوال لطفاً پرهیز کنید
با تشکر
با سلام
دوتا سوال داشتم ممنون ميشم دوستان پاسخ دهند.
1.آيا پرسپكتيو جز قواعد كمپوزسيون است؟
2.رابطه عمق ميدان با پرسپكتيو چيست؟
درود.
درود.
پرسپکتیو، یکی از المانهائی است که ممکن است در تصویر شما، ثبت بشود و یا نشود !
ولی جزء قواعدی که باید در ترکیب بندی رعایت شود، نیست. پرسپکتیو، یا ژرفا نمائی، اصولاً بواسطه ی کروی بودن لنز چشم ما و همینطور لنز دوربین ما بوجود میاد و چیزی نیست که بگیم، رعایتش کردیم و یا رعایتش نکردیم. پرسپکتیو، اثری Visual است که ماهیتی بالقوه دارد. چیزی نیست که بواسطه ی دخالت ما، بالفعل شود. مثلاً اگر بر روی ریل راه آهن بایستیم، امتداد دو ریل را در بینهایت، بصورت همگرا میبینیم ( ولی واقعاً این اتفاق نمیافتد) بنابراین، پرسپکتیو، یک ماهیت بصری بالقوه است). ولی در نحوه ی ثبت آن، خصوصیات لنز دوربین ما، تاثیر بسزائی دارد. همونطور که میدونید، فواصل کانونی مختلف، نقاط گریز (Vanishing Point) دور تر یا نزدیکتری را به ثبت میرسانند. ضمن اینکه برخی لنزها (مثل FishEye) بطور تعمدی، پرسپکتیو را از فضای سه بعدی خطی، کاملاً منحرف نموده و تصویر را دچار اعوجاج های اغراق آمیز میکند.
به تعریف عمق میدان رجوع می کنیم: ناحیه ای از تصویر که در آن، المانهای تصویری با وضوح بالا و قابل قبولی ثبت میشوند (یا شده اند). عطف به این تعریف و توضیحات پاراگراف بالا، ارتباطی بین عمق میدان و پرسپکتیو وجود ندارد. کارکرد عمق میدان، در وضوح تصویر است ( بحث کیفیت تصویر دو بعدی ) و اثر پرسپکتیو، در بحث توصیف هندسی فضای سه بعدی (در تبدیل به تصویر دو بعدی) است. ممکن است عکسی داشته باشیم که کاملاً پرسپکتیو صحنه را نمایش دهد، ولی کلاً خارج از عمق میدان (خارج از فوکس) باشد ... یا عکسی از یک آسمان ابری داشته باشیم که کاملاً در عمق میدان (واضح) باشد، ولی هیچ گونه نقطه ی گریزی را نتوان در آن یافت ( ثبت بدون پرسپکتیو ) ... بنابراین این دو مقوله، هیچ اشتراکی با هم ندارند.
موفق باشید.
جناب بیاتی منظور شما را از اینکه ممکن است ثبت بشود ویا نشود متوجه نشدم.
شما در هر شرایطی که کادر بندی کنید تصویر حاصل پرسپکتیو خاص آن شرایط را خواهد داشت. این پرسپکتیو به نوع لنز بستگی نداردو فقط به فاصله شما تا سوژه یستگی دارد. اما شما میتوانید کادر تقریبا مشابهی با فاصله های کانونی متفاوت داشته باشید که نتیجه آن تصاویری با پرسپکتیوهای متفاوت است که اتفاقا جزء اصول کادربندی است. برای مثال شما میتوانید برای یک پرتره دو کادر مشابه با لنزهای فرضا 50 و 100 مم داشته باشد اما در دو فاصله متفاوت از سوژه و با دو پرسپکتیو متفاوت.لنز 50 مم یک پس زمینه بسته تر در پشت سوژه که تعداد المانهای بیشتر در آن جای میگیرد به شما میدهد و لنز 100 یک زمینه بازتر و محوتر. لنز 50 مم بر محیط اطراف سوژه تاکید دارد و عکس لنز 100 مم بر خود سوژه که بسته به شرایط و هدف عکاس باید انتخاب شود.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
ویرایش توسط m.daneshpayeh : Tuesday 13 December 2011 در ساعت 17:30 دلیل: در جمله دوم بجای واید تله به اشتباه تایپ شده بود.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.