صفحه 225 از 735 نخستنخست ... 125 175 215 221 222 223 224 225 226 227 228 229 235 275 325 725 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,241 تا 2,250 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #2241
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    28
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    54

    پیش فرض

    با در نظر گرفتن راهنماييهاي دوستان اين نتيجه كارم شد :
    http://1.cpro.netai.net/images/e89ebdb49f71.jpg
    iso:100 1/200 F:11 فلش روشن ولي دستم گرفتم جلوي فلش دوربين !
    ولي عكس همانطور كه مي بينيد شارپ نيست ! و كمي هم تاريكه
    لطفا نظر بديد

  2. #2242
    كاربر همراه djmehdi_67 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2010
    محل سکونت
    Teh - Right Now
    نوشته ها
    368
    تشکر شده
    1047
    تشکر کرده
    1433

    پیش فرض

    بچه ها کسی خبر داره 500D , به قول معروف از رده خارج شده یا هنوز ساخته میشه ؟؟؟
    چیزی که امروز داری فردا از رده خارج است
    خودتان را برای برندها و محصولاتشان قیمه قیمه نکنید!/مهدی استیری/
    تجهیزات

  3. #2243
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    73
    تشکر شده
    28
    تشکر کرده
    212

    پیش فرض

    با سلام
    دوستان یه فیلتر خوب UV برای HS-20 فوجی میخوام بگیرم
    لطفاً راهنمایی کنید + قیمت و از کجا میتونم بدون اینکه سرم کلاه بره خرید کنم
    خلاصه اینکه چه مارکی +قیمت +محل تهیه + اسمیا برند و هرچیزی که من تازه کار نمیدونم رو بگید و از جواب های کوتاه و مقطعی در مورد این سوال لطفاً پرهیز کنید
    با تشکر

  4. #2244
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط momo000000 نمایش پست ها
    با سلام
    دوستان یه فیلتر خوب UV برای HS-20 فوجی میخوام بگیرم
    لطفاً راهنمایی کنید + قیمت و از کجا میتونم بدون اینکه سرم کلاه بره خرید کنم
    خلاصه اینکه چه مارکی +قیمت +محل تهیه + اسمیا برند و هرچیزی که من تازه کار نمیدونم رو بگید و از جواب های کوتاه و مقطعی در مورد این سوال لطفاً پرهیز کنید
    با تشکر
    سلام

    دوست عزیز ؛ هم دوربین مورد نظر شما تاپیک مخصوص دارد و هم فیلتر UV

    ابتدا تاپیکهای مذکور را مطالعه کنید (بخصوص مربوط به فیلتر) در صورتی که مطمئن شدید نیاز به تهیه فیلتر برای این دوربین دارید و به جواب سوالهایتان نرسیدید ؛ در تاپیک مناسب سوالتان را مطرح کنید .
    yusefreza و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  5. #2245
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    45
    تشکر شده
    7
    تشکر کرده
    45

    پیش فرض

    با سلام
    دوتا سوال داشتم ممنون ميشم دوستان پاسخ دهند.

    1.آيا پرسپكتيو جز قواعد كمپوزسيون است؟
    2.رابطه عمق ميدان با پرسپكتيو چيست؟

    درود.

  6. #2246
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hadi 85 نمایش پست ها
    با سلام
    دوتا سوال داشتم ممنون ميشم دوستان پاسخ دهند.

    1.آيا پرسپكتيو جز قواعد كمپوزسيون است؟
    2.رابطه عمق ميدان با پرسپكتيو چيست؟

    درود.
    درود.

    پرسپکتیو، یکی از المانهائی است که ممکن است در تصویر شما، ثبت بشود و یا نشود !
    ولی جزء قواعدی که باید در ترکیب بندی رعایت شود، نیست. پرسپکتیو، یا ژرفا نمائی، اصولاً بواسطه ی کروی بودن لنز چشم ما و همینطور لنز دوربین ما بوجود میاد و چیزی نیست که بگیم، رعایتش کردیم و یا رعایتش نکردیم. پرسپکتیو، اثری Visual است که ماهیتی بالقوه دارد. چیزی نیست که بواسطه ی دخالت ما، بالفعل شود. مثلاً اگر بر روی ریل راه آهن بایستیم، امتداد دو ریل را در بینهایت، بصورت همگرا میبینیم ( ولی واقعاً این اتفاق نمیافتد) بنابراین، پرسپکتیو، یک ماهیت بصری بالقوه است). ولی در نحوه ی ثبت آن، خصوصیات لنز دوربین ما، تاثیر بسزائی دارد. همونطور که میدونید، فواصل کانونی مختلف، نقاط گریز (Vanishing Point) دور تر یا نزدیکتری را به ثبت میرسانند. ضمن اینکه برخی لنزها (مثل FishEye) بطور تعمدی، پرسپکتیو را از فضای سه بعدی خطی، کاملاً منحرف نموده و تصویر را دچار اعوجاج های اغراق آمیز میکند.

    به تعریف عمق میدان رجوع می کنیم: ناحیه ای از تصویر که در آن، المانهای تصویری با وضوح بالا و قابل قبولی ثبت میشوند (یا شده اند). عطف به این تعریف و توضیحات پاراگراف بالا، ارتباطی بین عمق میدان و پرسپکتیو وجود ندارد. کارکرد عمق میدان، در وضوح تصویر است ( بحث کیفیت تصویر دو بعدی ) و اثر پرسپکتیو، در بحث توصیف هندسی فضای سه بعدی (در تبدیل به تصویر دو بعدی) است. ممکن است عکسی داشته باشیم که کاملاً پرسپکتیو صحنه را نمایش دهد، ولی کلاً خارج از عمق میدان (خارج از فوکس) باشد ... یا عکسی از یک آسمان ابری داشته باشیم که کاملاً در عمق میدان (واضح) باشد، ولی هیچ گونه نقطه ی گریزی را نتوان در آن یافت ( ثبت بدون پرسپکتیو ) ... بنابراین این دو مقوله، هیچ اشتراکی با هم ندارند.


    موفق باشید.

  7. #2247
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط metalinox نمایش پست ها
    درود.

    پرسپکتیو، یکی از المانهائی است که ممکن است در تصویر شما، ثبت بشود و یا نشود !
    ولی جزء قواعدی که باید در ترکیب بندی رعایت شود، نیست. پرسپکتیو، یا ژرفا نمائی، اصولاً بواسطه ی کروی بودن لنز چشم ما و همینطور لنز دوربین ما بوجود میاد و چیزی نیست که بگیم، رعایتش کردیم و یا رعایتش نکردیم. پرسپکتیو، اثری Visual است که ماهیتی بالقوه دارد. چیزی نیست که بواسطه ی دخالت ما، بالفعل شود. مثلاً اگر بر روی ریل راه آهن بایستیم، امتداد دو ریل را در بینهایت، بصورت همگرا میبینیم ( ولی واقعاً این اتفاق نمیافتد) بنابراین، پرسپکتیو، یک ماهیت بصری بالقوه است). ولی در نحوه ی ثبت آن، خصوصیات لنز دوربین ما، تاثیر بسزائی دارد. همونطور که میدونید، فواصل کانونی مختلف، نقاط گریز (Vanishing Point) دور تر یا نزدیکتری را به ثبت میرسانند. ضمن اینکه برخی لنزها (مثل FishEye) بطور تعمدی، پرسپکتیو را از فضای سه بعدی خطی، کاملاً منحرف نموده و تصویر را دچار اعوجاج های اغراق آمیز میکند.
    به تعریف عمق میدان رجوع می کنیم: ناحیه ای از تصویر که در آن، المانهای تصویری با وضوح بالا و قابل قبولی ثبت میشوند (یا شده اند). عطف به این تعریف و توضیحات پاراگراف بالا، ارتباطی بین عمق میدان و پرسپکتیو وجود ندارد. کارکرد عمق میدان، در وضوح تصویر است ( بحث کیفیت تصویر دو بعدی ) و اثر پرسپکتیو، در بحث توصیف هندسی فضای سه بعدی (در تبدیل به تصویر دو بعدی) است. ممکن است عکسی داشته
    باشیم که کاملاً پرسپکتیو صحنه را نمایش دهد، ولی کلاً خارج از عمق میدان (خارج از فوکس) باشد ... یا عکسی از یک آسمان ابری داشته باشیم که کاملاً در عمق میدان (واضح) باشد، ولی هیچ گونه نقطه ی گریزی را نتوان در آن یافت ( ثبت بدون پرسپکتیو ) ... بنابراین این دو مقوله، هیچ اشتراکی با هم ندارند

    موفق باشید.






    پرسپكتيو هيچ ربطي به نوع لنز وفاصله كانونيش ندارد.
    نقطه ديد در پرسپكتيو موثر است.


    موفق باشيد

  8. #2248
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط metalinox نمایش پست ها
    درود.

    پرسپکتیو، یکی از المانهائی است که ممکن است در تصویر شما، ثبت بشود و یا نشود !
    ولی جزء قواعدی که باید در ترکیب بندی رعایت شود، نیست.
    جناب بیاتی منظور شما را از اینکه ممکن است ثبت بشود ویا نشود متوجه نشدم.
    شما در هر شرایطی که کادر بندی کنید تصویر حاصل پرسپکتیو خاص آن شرایط را خواهد داشت. این پرسپکتیو به نوع لنز بستگی نداردو فقط به فاصله شما تا سوژه یستگی دارد. اما شما میتوانید کادر تقریبا مشابهی با فاصله های کانونی متفاوت داشته باشید که نتیجه آن تصاویری با پرسپکتیوهای متفاوت است که اتفاقا جزء اصول کادربندی است. برای مثال شما میتوانید برای یک پرتره دو کادر مشابه با لنزهای فرضا 50 و 100 مم داشته باشد اما در دو فاصله متفاوت از سوژه و با دو پرسپکتیو متفاوت.لنز 50 مم یک پس زمینه بسته تر در پشت سوژه که تعداد المانهای بیشتر در آن جای میگیرد به شما میدهد و لنز 100 یک زمینه بازتر و محوتر. لنز 50 مم بر محیط اطراف سوژه تاکید دارد و عکس لنز 100 مم بر خود سوژه که بسته به شرایط و هدف عکاس باید انتخاب شود.
    Amir Abdolpanah، 7777 و Ali Bayati تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  9. #2249
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    45
    تشکر شده
    7
    تشکر کرده
    45

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    جناب بیاتی منظور شما را از اینکه ممکن است ثبت بشود ویا نشود متوجه نشدم.
    شما در هر شرایطی که کادر بندی کنید تصویر حاصل پرسپکتیو خاص آن شرایط را خواهد داشت. این پرسپکتیو به نوع لنز بستگی نداردو فقط به فاصله شما تا سوژه یستگی دارد. اما شما میتوانید کادر تقریبا مشابهی با فاصله های کانونی متفاوت داشته باشید که نتیجه آن تصاویری با پرسپکتیوهای متفاوت است که اتفاقا جزء اصول کادربندی است. برای مثال شما میتوانید برای یک پرتره دو کادر مشابه با لنزهای فرضا 50 و 100 مم داشته باشد اما در دو فاصله متفاوت از سوژه و با دو پرسپکتیو متفاوت.لنز 50 مم یک پس زمینه بسته تر در پشت سوژه که تعداد المانهای بیشتر در آن جای میگیرد به شما میدهد و لنز 100 یک زمینه بازتر و محوتر. لنز 50 مم بر محیط اطراف سوژه تاکید دارد و عکس لنز 100 مم بر خود سوژه که بسته به شرایط و هدف عکاس باید انتخاب شود.

    اگر با يك لنز تله جوري عكس بگيريم كه كل كادر را بپوشاند وفقط صورت سوژه درآن باشد.
    واگراز همان فاصله با يك لنز وايد يك نماي فول شات با پس زمينه خودش ثبت شود.
    پرسپكتيو هر دو يكي است؟

  10. #2250
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hadi 85 نمایش پست ها
    اگر با يك لنز تله جوري عكس بگيريم كه كل كادر را بپوشاند وفقط صورت سوژه درآن باشد.
    واگراز همان فاصله با يك لنز وايد يك نماي فول شات با پس زمينه خودش ثبت شود.
    پرسپكتيو هر دو يكي است؟
    اگر از یک فاصله باشد بله. ولی اگر هدف کادر یکسان باشد با استفاده از لنز واید باید از فاصله نزدیکتری عکس بگیرید که پرسپکتیو متفاوتی خواهد داشت چون پرسپکتیو به فاصله مربوط است. اینجاست که شما به عنوان عکاس باید بین فاصله و فاصله کانونی لنز ترکیب مناسبی انتخاب کنید.
    ویرایش توسط m.daneshpayeh : Tuesday 13 December 2011 در ساعت 16:30 دلیل: در جمله دوم بجای واید تله به اشتباه تایپ شده بود.
    Ali Bayati تشکر می‌کند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •